Geplaatst in Mijn Verhaal

Hallo september!

Voor als jullie het nog niet wisten, het is zowaar 1 september. Vandaag begint het “normale” leven weer. Een nieuw academisch jaar en deel 2 van mijn nieuwe levensstijl. Want verbaasd als ik was, ben ik geen grammetje aangekomen tijdens mijn vakantie. Op zich viel het ook wel te verklaren want naast ongezond eten oops, bewoog ik wel veel. Dus het heft elkaar prima op. Omdat ik de vakantie zie als 31 december, stel ik voor mijzelf ook altijd de nodige goede voornemens op en blik ik terug op de voornemens van januari. Want zeg nou zelf, kleinere doelen hanteren in een korter tijdsbesef is makkelijker te behalen dan 1 groot doel in een langer tijdsbesef. Wat waren mijn voornemens voor het afgelopen halfjaar?

  • Het leven van een gezonde levensstijl.
  • Een betere conditie krijgen > met als wens een meedoen aan een hardloopwedstrijd.
  • Iedere week een blogpost schrijven (toen die tijd nog op mijn Engelse blog)
  • Mijn eerste jaar van de Universiteit halen.
  • Gitaar leren spelen
  • Beter Duits en Engels kunnen spreken.
  • Het verkrijgen van een perfect gave huid.
  • En last but not least meer te weten komen over wat er speelt in de wereld. 

Nu moet ik toegeven dat er nog behoorlijk wat goede voornemens gelukt zijn. Zoals het leven van een gezonde levensstijl is mij redelijk goed bevallen en ik kan niet wachten totdat het normale leven weer komt om dit voort te zetten. Ook een betere conditie is naar mijn mening gelukt. Ik kan, of dit was voor de vakantie zo, 3 kilometer achter elkaar hardlopen/joggen. Dus als ik zo doorga dan is de kans groot dat ik in maart 2015 mijn eerste hardloopwedstrijd ga lopen! Helaas is mijn Engelse blog niet zo’n groot succes geworden, maar nu ik in het Nederlands blog lukt het me toch weer om iedere week (of vaker) wat te schrijven. De ene keer een beter stuk dan de andere, maar ik blijf het leuk vinden en het helpt me om gedachtes beter op papier te krijgen. Dus het bloggen heeft me ook daadwerkelijk geholpen bij mijn studie. Wat ervoor heeft gezorgd dat ik met 4 prachtige zevens mijn BSA heb gehaald en dus daarmee mijn eerste jaar! Yes. Op naar het tweede jaar. Helaas is het me niet gelukt om Duits te leren spreken, maar mijn Engels daar en tegen is met grote sprongen vooruit gegaan. Ik zou bijna kunnen zeggen dat ik nu écht vloeiend Engels kan spreken. Het krijgen van een perfect gave huid is mij ook grotendeels gelukt, ik heb zo nog mijn momenten. Maar als ik goed mijn gezicht schoonmaak en weinig gezichtsdekkende make up op doe, dan is het perfect. Helaas had ik de zon vorige week iets onderschat, waardoor ik nu met een rood/bruin hoofd rondloop met wat imperfecties. Jammer, maar die momenten kun je hebben. Ook hou ik me al meer bezig met de rest van de wereld, alleen kan dit nog wel wat beter.

Dus eigenlijk had ik een prima eerste halfjaar. Op naar een nog beter tweede halfjaar. Mijn goede voornemens heb ik wel iets ingekort, want iets zegt me dat ik het het komende halfjaar ontzettend druk ga krijgen met mijn studie. Dus hier komen mijn nieuwe, aangepaste goede voornemens.

  • Doorgaan met een gezonde levensstijl. Dit keer met wat meer variatie. (= lees, ik dien een koelkast op mijn kamer te krijgen). En daardoor nog eens 5 kilo afvallen. 
  • Nog steeds doorgaan met sporten. Een duidelijker schema maken met krachtoefeningen en minimaal 1x per week hardlopen en zwemmen. 
  • Natuurlijk lekker door blijven bloggen, liefst iedere week. Maar nu meer richten op goed geschreven artikelen. Ik wil nu liever 1 goed artikel, dan 3 minder goede artikelen. Ik wil er echt trots op zijn!
  • Een goed begin maken met mijn eerste kwartiel, gelijk goed aan de slag. Doe ik dit niet, dan kan ik het lang verwachte concert van Ed Sheeran wel vergeten. Men heeft namelijk besloten om een tentamen precies op dezelfde dag te plannen als het concert. Top hoor, gé-wél-dig.
  • Nog beter Engels kunnen spreken en leren schrijven. 
  • Doorgaan met mijn dagelijkse gezichtsreiniging, want damn wat werkt dat goed.
  • En alweer last but not least doorgaan met het verkennen van de wereld. 

Ik heb er zin in om er weer lekker tegen aan te gaan. Jullie dan? Doen jullie ook aan voornemens? En hebben jullie al wat goede voornemens voltooid?

Auteur:

Hoi lieve lezers. Dit ben ik, een klein, blond vrouw. Vol blunders en verhalen. Met een passie voor koken en lifestyle. En dat gaan jullie terug zien in mijn blog. Veel plezier. Liefs Karlijn

Geef een reactie

