Geplaatst in Beauty

Bodyshop – Tea Tree serie (1) | Reiniging

Eerder al schreef ik over het stofje methylisothiazolinone. Dit stofje zit in veel schoonheidsproducten en werkt als conserveringsmiddel. Natuurlijk is niet iedereen allergisch voor deze stof, maar mocht je het toch zijn, dan is dat pittig vervelend. Het kan dan ook flink lastig zijn om een prima product te vinden om een egale huid te krijgen, zonder dat deze stof in het product zit. Bij mij heeft het zo’n 5 jaar geduurd voordat ik eindelijk het juiste product had gevonden en dat op 18 jarige leeftijd. En dat product wil ik eigenlijk even in het zonnetje zetten, want ik ben er super tevreden mee! Dit hoeft natuurlijk niet voor iedereen te gelden. 

Omdat ik zowat de hele serie heb van dit product, heb ik besloten om de recensie in twee berichten op te splitsen. Het reiniging en het lotion gedeelte. Ik begin met de reiniging, omdat ik dat gewoon het belangrijkste vind.

De producten zijn van De Bodyshop Tea Tree Serie. De wondere werking van Tea Tree Olie hoef ik natuurlijk niet meer uit te leggen, dat heb ik jullie al eerder beschreven. De Bodyshop heeft producten die niet op dieren getest zijn en naar mijn weten ook geen methylisothiazolinone in haar producten heeft. In sommige productenseries heeft ze wel parfum verwerkt, dus mocht je daar ook allergisch voor zijn, laat je dan eerst goed informeren bij de Bodyshop. De meeste winkels hebben vriendelijk personeel en weten van ieder product dat ze verkopen alles te vertellen. Oef, nu begin ik bijna te veel te promoten voor de Bodyshop. Misschien moet ik maar eens kijken of ik er een bijbaantje kan regelen, haha. Laat ik maar snel beginnen.

teatree

Tea Tree Skin Clearing Facial Wash.
Het is te koop voor 10 euro per 250 ml.
Dit is het product waar het allemaal mee begon. Namelijk een miniversie van deze gezichtsgel. Tijdens het gebruik merkte ik dat mijn gezicht rustiger werd. Minder rood. Natuurlijk kon het ook liggen aan mijn leeftijd, maar ik denk dat het product ook zeker werkte. De geur is, hoe verrassend, Tea Tree Olie. Het zorgt daardoor voor een heel fris gevoel. Als je een product wilt uittesten is het zeker handig om te beginnen met een mini versie, zo heb je geen grote fles staan en kun je toch makkelijk bepalen of je het prettig vindt of niet.

Omdat ik het product fijn vond, besloot ik om naar de winkel te gaan en een grote pot te halen. Toch werd ik in de winkel verleid door een ander product, niets is zo veranderd als een Karlijn.

Tea Tree Skin Clearing Foaming Cleanser
Het is te koop voor 9 euro per 150 ml
Het gemak won het. Het bovengenoemde product en dit product zijn eigenlijk hetzelfde. Behalve dan dat dit product in schuim voor komt en het andere in een gel. Dus ik heb er daarnaast weinig over te zeggen. Als je een keuze wilt maken tussen 1 van deze producten dan is het eigenlijk alleen welk product je makkelijker vindt. Is het een pot met een klepje die je ook om moet draaien en nog wat water aan toe moet voegen. Of is het juist een product die je kan laten staan en gewoon even op het knopje drukt en er komt schuim uit die je gelijk op je gezicht kan smeren. De keus is aan jou!

Tea Tree Cool and Creamy Wash
Het kost 9 euro voor 100 ml
Dit product kocht ik omdat er een actie was met 2de halve prijs. Mijn lotion was op, dus diende er nieuwe gehaald te worden. Eenmaal in de winkel kwam ik erachter dat er een actie was, dus om af te wisselen van de Foaming Cleanser, koos ik voor deze. Het ruikt weer naar Tea Tree Olie, hoe verrassend. Het heeft alleen een totaal andere werking. In plaats van een fris gevoel, geeft deze een verkoelend effect. Het is niet een product dat ik vaak gebruik, meestal onder de douche om een wat intensievere reiniging te hebben. Als je het fijn vindt om je gezicht te reinigen met een product die na gebruik wat meer voedt in plaats van alleen schoonmaakt. Dan is dit product fijner dan de twee hierboven.

Tea Tree Face Mask
Het kost 11 euro voor 100 ml
Dit is het laatste product waar ik het deze keer over wil hebben. Een masker in het algemeen heeft de werking om het gezicht te reinigen in een langere tijd. Daarnaast vind ik het ook altijd het moment van totaal niets doen. Maskertje op, muziekje erbij en dan 15 minuten lang niets doen. Eigenlijk wil ik 1x per week een masker gebruiken, helaas schiet het me vaak te binnen. Mocht mijn huid een gigantische uitbarsting hebben, dan dwing ik mijzelf om het te gebruiken.  Het masker zorgt er namelijk voor dat mijn huid iets egaler wordt, het ziet er rustiger uit na gebruik. Het masker smeer ik op een gereinigd gezicht en laat het 15 minuten zitten, hierna haal ik het weg met lauwwarm/warm water hierna dep ik het lichtelijk droog met een wattenschijfje. Het voordeel van deze pot in plaats van het masker in het zakje. Is dat je niet verplicht bent om je gehele gezicht in te smeren, je kan zelf kiezen of je je hele gezicht wil besmeuren of dat je alleen de T-Zone doet. En het is een stuk voordeliger.

Dit waren de reinigingsproducten die ik gebruik van deze serie. In het tweede deel zal ik ook nog wat vertellen over de producten van de bodyshop die ik niet gebruik. Ik hoop, aangezien dit mijn eerste recensie van een product is, dat ik de producten goed beschreven heb met een neutrale mening. Ik wil hiernaast nog een keer benadrukken dat het niet hoeft te zijn dat het product voor iedereen werkt. De producten van deze serie zijn bedoeld voor iedereen met een onzuivere en vette huid. Mocht je huidtype licht vet zijn, dan raad ik aan om je goed te laten informeren over deze serie. Het zorgt er namelijk voor dat de vettigheid verdwijnt en kan zorgen dat je huid wat droger wordt dan je gewend bent. Ik zelf zou de serie dan ook aanraden alleen wanneer je huid extreem vet is.

 

Auteur:

Hoi lieve lezers. Dit ben ik, een klein, blond vrouw. Vol blunders en verhalen. Met een passie voor koken en lifestyle. En dat gaan jullie terug zien in mijn blog. Veel plezier. Liefs Karlijn

Geef een reactie

