Geplaatst in Mijn Verhaal, Muziek

Modder, Muziek en een lekkere sfeer | Huntenpop

 

Hallo iedereen,

Over een weekje is het al weer zover, dan is het al weer september. Het begin van een nieuw academisch jaar. De zomervakantie is werkelijk waar voorbij gevlogen. Stiekem zou ik er nog wel een weekje of 2 aan vast willen plakken, maar stiekem verheug ik mij ook wel weer op het nieuwe kwartiel. Want hoe awesome is het dat ik met weefsels mag gaan werken, oké misschien vindt niet iedereen dit zo awesome als mij, maar ik krijg er een grote big smile van, haha. En om de vakantie goed te eindigen, dans ik op het een na laatste weekend van augustus er altijd nog lekker op los op Huntenpop. Het popfestival van de Achterhoek.

Al zolang ik mij kan herinneren ga ik hierheen, van kleine ukkepuk tot jonge vrouw, ik kan toch wel zeggen dat ik er al minimaal 12 jaar ben geweest. Nu hebben de meesten nog nooit van dit festival gehoord, dus ik verzie jullie even van de feiten van dit festival. 25 jaar geleden begon een groep vrijwilligers met Huntenpop, in eerste instantie met maar 1 tent waar de artiesten speelden. Nu, 25 jaar later, zijn er inmiddels al 5 tenten voor het groeiende festival, wat nog steeds georganiseerd wordt door alleen maar vrijwilligers. Ook is het festival zo gemaakt dat het toegankelijk is voor iedereen, dus ook met een handicap (geestelijk én lichamelijk). Het festival beslaat de vrijdagavond met “coverbands” en de zaterdagmiddag en avond met artiesten. Het heeft een uitgebreid muziekassortiment en een goed gevuld programma. Tot en met 2008 was de locatie in Varsselder, hierna zijn ze verhuist naar de Dru fabriek in Ulft. 

Niettemin heb ik al gigantisch veel bekende, maar ook onbekende artiesten zien optreden. En is mijn lijstjes met favorieten artiesten flink uitgebreid dankzij het festival. Ook dit jaar was het weer genieten. Met bekende artiesten als Dotan, Guus Meeuwis en de Jeugd van Tegenwoordig, maar ook de wat minder bekende zoals Sunday Sun en Jett Rebel. Het festivalterrein was dankzij de regenbuien heerlijk omgetoverd tot een varkensstal. Dus aan het einde van de dag zaten we allemaal heerlijk onder de modder. 

Een artieste die mij zeker heeft verrast was Laura van Kaam, bekend van The Voice Kids. Ze stond eigenlijk in een andere tent, maar wegens het feit dat deze was ondergelopen, was ze in eerste instantie afgebeld. Even later kreeg ze te horen dat ze op “mainstage” mocht staan, voordat Guus Meeuwis zou optreden. Dus terwijl de zaal volliep, mocht zij het voorprogramma geven. En dat deed ze super! De zangkwaliteit was niet overal even zuiver, maar ze kreeg het publiek wel mee in haar eentje met een gitaar. Hierna kwam Guus Meeuwis en ik moet eerlijk toegeven dat ik hem slanker had voorgesteld. Te veel genoten van de vakantie, haha. Het toepasselijk was ook wel dat hij zei: “Zijn jullie klaar om de vakantiekilo’s eraf te dansen!”. Ondanks dat zijn band een beetje saai was, was het wel een ontzettend leuke show en goed gezongen. Het was niet de beste artiest die ik ooit op Huntenpop gezien heb, maar behoort wel zeker tot de top 20. Een wat onbekender bandje waar ik hierna gigantisch van genoten heb was Sunday Sun. Dit was de meest happy band die ik gezien heb op Huntenpop. Wat een enthousiasme kwam daar vanaf, met hun vrolijke nummers was het één en al feest. Nu heb ik natuurlijk nog veel meer toffe artiesten gezien, maar ik zal het hierbij laten. Mochten jullie willen weten hoe een andere artiest live was, laat het me weten en ik zal antwoorden. 

Zijn jullie al eens naar een festival geweest? Wat was jullie favoriete act?

Auteur:

Hoi lieve lezers. Dit ben ik, een klein, blond vrouw. Vol blunders en verhalen. Met een passie voor koken en lifestyle. En dat gaan jullie terug zien in mijn blog. Veel plezier. Liefs Karlijn

Geef een reactie

