Geplaatst in Mijn Verhaal

Karlijn |Naam Tag

 

Mandarijn, konijn, douchegordijn, everzwijn, jullie begrijpen waar ik heen ga.

Op Karlijn rijmen ontzettend veel woorden uit de Nederlandse taal. Niet alleen de woorden die eindigen op -ijn, maar natuurlijk ook met de andere ij, ei. Dit heeft veel gedichtjes en liedjes met zich meegebracht en er vallen er nog honderden bij te verzinnen. Denk bijvoorbeeld aan: “Weet je wat Karlijn graag zou willen zijn, een bloementjesgordijn, een bloementjesgordijn”.

Volgens het rijmwoordenboek, zijn er meer dan 500 woorden die rijmen op mijn naam. Denk is aan het woord twaalf, daar bestaat nog geeneens 1 rijmwoord voor.  Nu is er specifiek één woord, die je eigenlijk al kan raden, die perfect bij mijn naam past: “Karlijn is klein”. Toeval of niet?

Naast dat mijn naam geweldig is om mee te rijmen, zijn er over mijn naam ook wel degelijk filmpjes te vinden op YouTube. Niet zo bekend als Rosanne of Alice. Maar ik neem er genoegen mee. Zoals “Karlijn’s Serenade” van KUD. Dit is een kanaal met komediefilmpjes. Of van het duo Van Der Laan & Woe, het duo dat ook te zien is bij de KWIS met Joep van Deudekom en Rob Urgert. Het heet heel simpel “Google“.  Het begin is redelijk vaag, daarna moest ik eigenlijk wel lachen, want hoe vaak gebruiken ze mijn naam nou in een lied?

Dat brengt me gelijk bij het feit wat de betekenis is van mijn naam. En eigenlijk had ik die niet op moeten zoeken, haha. Volgens “Betekenis-babynamen.nl” betekent mijn naam hetzelfde als kerel. Nou Perfect. Maar ik voel me dus echt een dame. Het grappige is dat deze site ook laat zien hoeveel Karlijn’s er in Nederland rondlopen, mocht de site up-to-date zijn, dit zijn er op moment van schrijven 3645. Allemaal vrouwelijk.  Dus hierbij, hallo drieduizendzeshonderdvierenveertig andere Karlijn’s in Nederland.  Helaas geeft de site ook bijnamen aan die vaak worden gegeven bij Karlijn´s. Niet om het een of ander, maar hoe komen ze in hemelsnaam op de bijnaam Kalliewallie, haha. Gelukkig geeft een andere site weer aan dat mijn naam is afgeleid van Catherina, klinkt een stuk beter, en dat het betekent rein en zuiver.

Al met al blijft het denk ik een groot mysterie waar mijn naam vandaan komt, ikzelf zou namelijk zeggen dat het van Karel is afgeleid, zoals Karel de Grote. Maar wie ben ik om daarover te oordelen. Niettemin vond ik het wel interessant om mijn naam te onderzoeken. En heb daarom besloten om er een “Tag” van te maken. Mocht je het leuk vinden om ook meer over je naam te zoeken en over te schrijven. Denk er eens over na om deze tag te doen & als je hem schrijft te verwijzen naar mij 🙂

karlijn

Hoe vonden jullie mijn awesome zelfgemaakte glitterafbeelding. Ik moet toegeven dat ik vroeger beter was, maar ik ben er eigenlijk wel trots op 🙂

 

Auteur:

Hoi lieve lezers. Dit ben ik, een klein, blond vrouw. Vol blunders en verhalen. Met een passie voor koken en lifestyle. En dat gaan jullie terug zien in mijn blog. Veel plezier. Liefs Karlijn

Geef een reactie

