Geplaatst in Mijn Verhaal

Voel je goed!

De zomer kan voor mensen een nare  periode zijn. Niet omdat ze vrij zijn van werk, maar vanwege het zomerse weer. In de lente kun je je lichaam nog deels verbloemen met losse en dunne flodderkleren. Maar in de zomer, met dik 30 graden, ga je jezelf niet aandoen om je kapot te zweten in veel te warme kleren. Waar veel mensen dan al snel een korte broek pakken of een jurkje. Met daaronder een bikini om straks heerlijk langs het water te liggen, kruipen sommige mensen het liefst weg in een hoekje om te wachten wanneer het weer weer wat kouder wordt.

Nergens voor nodig, wees blij met jezelf! Laat jezelf zien. Waar al de zomerkleding en badkleding geshowd wordt door veel te dunne modellen, betekent het niet dat alleen zij, met een slank lichaam,  zich erin mogen vertonen. Nu is deze zomerperiode voor mij ook geen pretje, nog niet in ieder geval. Maar ik heb wel wat tips om je beter te voelen in de zomer. Ook voor andere mensen die een oppepper in de zomer nodig hebben. Hierbij mijn Top 5 van goedvoelers in de zomer!

Ten eerste, wat mij gigantisch heeft geholpen deze zomer is: Koop een bikini of badpak of zwemshort die bij je figuur past. Na lang rondgelopen te hebben in een “triangle” model, kwam ik tot de beseffing dat dit mijn figuur niet ten goede deed. Na lang op zoek te zijn geweest, ben ik bij de Hünkemoller eindelijk een perfecte bikini tegen gekomen waardoor ik me helemaal top voel. Dus hophop, naar de winkel en scoren die nieuwe zwemkleding!

Ten tweede, geniet van de zon. Wanneer dat kleine beetje zon er is, gebruik het om lekker in de zon te liggen en bruin te worden. Let wel op dat je natuurlijk niet te lang in de zon ligt en dat je je goed insmeert. Maar geef je huid eens een kleurtje. Wedden dat je er een paar tinten bruiner een stuk beter uitziet dan wanneer je wat bleker bent.

Ten derde, wanneer het weer het toestaat, dus niet te warm, trek die sportkleren aan. Want niets is fijner dan in de zomer af en toe even te sporten. Met dit warme weer zweet je eerder dan in de winter, en heb je dus eerder het gevoel dat je goed bezig bent. Want hoe meer ik buiten adem ben, hoe eerder ik denk dat ik goed heb gesport (ondanks dat dat helemaal niet zo is). En ja mensen, het gaat om het gevoel 😉

Een vierde puntje is, doe iets wat je leuk vindt. Bezoek eens het strand, dat kleine historische dorpje dat je ooit al eens had willen bezoeken. Ofwel iets wat je leuk vindt. Na een dagje iets doen wat je helemaal in extase brengt, moet je toch wel een paar dagen een goed gevoel geven. Maak genoeg mooie foto’s, print ze die dag daarna gelijk uit en hang ze overal op in je huis. Word je steeds weer herinnerd aan dat leuke moment. Natuurlijk kun je ook random foto’s van andere leuke gebeurtenissen in je huis plaatsen, steeds wanneer je ze ziet zal er een glimlach op je gezicht verschijnen.

Een laatste puntje voor een regenachtige dag. Duik je klerenkast in en ga al je kleren langs. Draag je dat ene topje ooit nog? Leg alle kleren waar je je goed in voelt aan de ene kant en leg die net iets te strakke shirtjes en broeken ergens daarachter. Voortaan pak je altijd kleren waarin jij je goed voelt en mocht je toch wat kilo’s lichter worden. Bij een volgende kledingkastopruimbeurt krijg je een nog beter gevoel als je weer in de oude kleding daarachter past. Win-win situatie!

Dit waren mijn 5 punten die mijn humeur helemaal goed kunnen maken. Natuurlijk hoeft het niet voor iedereen te werken, maar het lijkt me het proberen waard, toch? Wat doen jullie om je goed te voelen?

 

Auteur:

Hoi lieve lezers. Dit ben ik, een klein, blond vrouw. Vol blunders en verhalen. Met een passie voor koken en lifestyle. En dat gaan jullie terug zien in mijn blog. Veel plezier. Liefs Karlijn

2 gedachten over “Voel je goed!

Geef een reactie

