Geplaatst in Nailart

Laat je nagels de show stelen! |Teennagels

Het is gepriegel, het is lang wachten en iets wat ik totaal niet kan. Maar mijn zusje is er dan ook echt fenomenaal mee. Echt heel erg goed. Gelukkig voor mij vindt ze het ook nog leuk om te doen en vind ik het leuk om proefpersoon te zijn om er daarna lekker mee te lopen shinen. 

Waar heb ik het over? Ik heb het over “Nail Art”. Het lakken van nagels maar dan net een stapje verder. Zie je nagel als een fel papier waar je lekker op kan kliederen. In de loop van de jaren heb ik verscheidene printjes op mijn nagels gehad. Voornamelijk op mijn handnagels, want teennagels zijn net wat lastiger. En in de winter, wanneer je lekker op je geitenwollensokken rondloopt, kun je er toch niet mee pronken. Stiekem doe ik dit natuurlijk wel op weg naar mijn wekelijkse zwemtraining ;).

Nu in de zomer ben ik constant op mijn birkenstockjes te vinden, dus dienen mijn teennagels ook “gepimpt” te worden. En dat is nou net wat mijn zusje voor mij gedaan heeft. Omdat mijn zusje er verder niet over wil bloggen, wat ik best wel jammer vind, ga ik het gewoon lekker doen :). Want deze prachtexemplaren dienen door iedereen gezegd te worden en natuurlijk krijgt mijn lieve zusje alle complementen te lezen. Want tenslotte gaat alle eer naar haar! Ik zal proberen om er ook een zo goed mogelijke beschrijving bij te geven, mocht je ze zelf willen uitproberen.

Voor jullie heb ik vandaag 2 verschillende. De eerste is een “sailor” variant en de andere is een gezonde watermeloen.

Sails up!
Benodigdheden: Witte nagellak, basislak, blauwe nagellak, rode/roze nagellak, eventueel een satéprikker of nagelartpen, topcoat
Dit printje maak je als volgt. Zorg eerst voor een goede basislak, dit kan een gewone doorzichtige lak zijn, maar mag ook een verzorgende doorzichtige lak zijn. Laat deze goed drogen, liefst een paar uur. Lak daarna je nagels met een kleur blauw naar keuze. Het mogen 1 of twee lagen zijn, ligt aan de dekking van de nagellak. Nu komt het precisiewerk, er zijn hiervoor meerdere mogelijkheden. Als eerste kun je voor een witte fineliner gaan. Dit is nagellak met een heel dun kwastje. Mocht je deze niet hebben, dan zijn er nog alternatieven. Je kan de lijntjes dan trekken met een satéprikker, een speciaal pennetje of met een dun schilderskwastje. Als de blauwe lak goed droog is, trek dan de witte strepen. Laat weer drogen en teken een leuk hartje op je grote teen of een anker. Laat weer drogen en lak af met een topcoat. Klaar!

Sailor

Tasty Watermelon
Benodigdheden: Basislak, witte nagellak, zwarte nagellak, lichtgroene nagellak, donkergroene nagellak, roze nagellak, eventueel een satéprikker of nagelartpen, topcoat
Zorg hierbij weer voor een goede basislak. Hierbij hebben de grote teen en kleine tenen andere printjes. Voor de grote teen lak je de bovenkant van de nagel wit en zorg je ervoor dat de onder kant een roze kleurtje krijgt. Zorgt dat er een mooie, strakke lijn tussen de kleuroverloop van deze twee zit. Laat goed drogen. Lak ondertussen de kleine teennagels lichtgroen. Wanneer de grote teennagel droog is, lak de bovenkant lichtgroen, zorg dat er een klein randje wit overblijft tussen het groene en roze gedeelte. Zet hierna met een zwarte fineliner of ander hulpstuk, zwarte puntjes op het roze gedeelte. Laat alles goed drogen. Pak als laatste het donkergroene lakje erbij en zet strepen op het groene gedeelte van alle nagels. Laat dragen en lak af met een topcoat, klaar zijn je watermeloentjes.

Watermelon

En dat waren mijn nagels van de afgelopen vaak. Zijn jullie een beetje goed in nailart of laat het jullie koud?

 

Auteur:

Hoi lieve lezers. Dit ben ik, een klein, blond vrouw. Vol blunders en verhalen. Met een passie voor koken en lifestyle. En dat gaan jullie terug zien in mijn blog. Veel plezier. Liefs Karlijn

3 gedachten over “Laat je nagels de show stelen! |Teennagels

Geef een reactie

