Geplaatst in Mijn Verhaal

Shoplog 15/7: Zaandam en Utrecht |Echt Hollands weer

Wat een heerlijk dagje winkelen in Zaandam & strand in Den Helder moest worden. Is veranderd in een dagje Zaandam en Utrecht. Ook niet erg natuurlijk, ik hou van winkelen. Maar toch vond ik het wel jammer. En dat allemaal dankzij dit geweldige Hollandse weer. Je wordt wakker met een zonnetje, langzamerhand komen de grijze wolkjes tevoorschijn, licht gespetter. Je besluit toch maar niet die middag naar het strand te gaan, en ja hoor. In de middag is het heerlijk zonnig weer. You gotta love the Netherlands. 

Al met al heb ik toch heerlijk genoten van het winkelen, ondanks dat ik eigenlijk niets nodig had. Het was daarnaast een gezellig dagje met mijn zusje, dus achteraf had ik niets te klagen. We begonnen de dag in Zaandam, want daar zit wonder boven wonder een Primark. Voor de rest valt er niet veel te beleven, behalve de geweldig mooie gebouwen naast de Primark. Prachtig.

DSC_0310

Bij de Primark heb ik flink ingeslagen in basic hemdjes. Deze zijn ideaal onder doorschijnende shirtjes en hebben ook verstelbare bandjes. Handig voor als je net zoals ik klein bent en de bandjes vaak te groot zijn. De zwarte en witte waren 1,90 en de huidskleur was 2,50. Koopje. Daarnaast heb ik me ingehouden en heb ik 2 paar nieuwe shirtjes ingeslagen. De eerste had ik al eerder in Nijmegen gezien. Niet gehaald omdat ik mezelf er iets te dik in vond lijken. Dat was 2 maanden geleden. Nu zag ik hem weer liggen, toch maar opnieuw gepast en hij stond perfect. Of het aan mijn humeur lag of dat mijn omvang echt slinkt. Geen idee, maar ik vind het top! Het gekleurde shirtjes was 7,00 en de doorzichtige 3,00.

Hierna zijn we doorgereisd naar Utrecht. Utrecht heeft een paar geweldige winkels, die niet overal in Nederland zitten. Ook kun je er prima overdekt winkelen en is het heerlijk om langs de grachten te lopen. Helaas hadden we daar niet zoveel tijd voor. De eerste winkel waar ik in ben gedoken, aangezien de collecties in de winkels overal hetzelfde zijn en daar niet veel tijd aan besteed hoefde te worden, was de Bijou Brigitte. Ik loop al dik een jaar rond met een cadeaukaart van deze winkel en nu de winkel zelf weg is uit mijn woonplaats. Diende deze dus snel opgemaakt te worden. Gelukkig heeft deze winkel vaak gigantisch mooie, kleine en dure zilveren kettinkjes. Vaak twijfel ik dan toch omdat ik dan nog best veel mee moet betalen, maar vandaag besloot ik er toch maar 1 te kopen. En ik ben werkelijk blij met het resultaat. Het kettinkje is niet te lang, maar wel fijntjes. Je kan hem perfect dragen bij een laag uitgesneden T-shirt, of een mooi jurkje.

DSC_0354

 

De speciale winkels waar ik het net al overhad zijn de LUSH en de Flying Tiger. Bij de LUSH heb ik een gigantisch heerlijk ruikend zeepblok gehaald, waar ik binnenkort meer over zal vertellen. En bij de Flying Tiger haal ik altijd mijn oortjes. Ze zijn ideaal, gaan niet snel kapot en werken prima. Ik heb er al gigantisch veel versleten omdat ik reizend vaak muziek luister.

Hierna besloten we om gezellig nog wat te eten bij Julia’s op Utrecht Centraal. Gezonder dan patat en toch lekker makkelijk en snel, om daarna weer huiswaarts te keren.

Hebben jullie de laatste tijd nog leuke dingen gescoord?

Mocht je twijfelen over welke Primark je in Nederland moet bezoeken die groot en mooi is. Hou mijn blog in de gaten, ik zal er binnenkort een update over plaatsen. 

Auteur:

Hoi lieve lezers. Dit ben ik, een klein, blond vrouw. Vol blunders en verhalen. Met een passie voor koken en lifestyle. En dat gaan jullie terug zien in mijn blog. Veel plezier. Liefs Karlijn

2 gedachten over “Shoplog 15/7: Zaandam en Utrecht |Echt Hollands weer

Geef een reactie

