Geplaatst in Beauty

Tea Tree Olie

Hallo Beautyfreaks!

Vanaf jongs af aan heb ik al een onzuivere huid. Waarbij het eerst voornamelijk heel vet was met hier en daar een onzuiverheidje. Groeide mijn huid, voornamelijk op mijn gezicht, uit tot een explosie van onzuiverheden. In het ergste geval was mijn huid zo ‘hobbelig’ dat mijn ouders besloten om mij naar een schoonheidssalon te sturen die daar wat aan moest gaan veranderen. Na een halfjaar besloot ik zelf om ermee te stoppen, ondanks dat de gezichtsbehandelingen echt heerlijk waren, het hielp gewoonweg niet.

Deze ervaring gebeurde 3 jaar geleden en sinds vorig jaar ben ik ook daadwerkelijk opzoek gegaan naar producten die mijn huid konden verbeteren. Hierbij heb ik producten getest die je zo uit de winkel kon halen, maar ook natuurlijke producten. Waarbij het product waar ik het nu met jullie over ga hebben mijn leven heeft veranderd.

Het stofje, Tea Tree Olie, komt van de ‘Theeboom’. Deze boom woont in Australië, voornamelijk Nieuw-Zuid-Wales. De geur van deze olie, daar moet je van houden. Het heeft, naar mijn mening, een erg sterke geur. Maar mocht je echt wanhopig opzoek zijn naar een middel dat echt werkt, dan kun je je er best overheen zetten. Zelf vind ik het heerlijk en ontspannend ruiken.

tea-tree2

Waar wordt het voor gebruikt?
In eerste instantie wordt het gebruikt als aroma voor in sauna’s en wellnesscentrums. Daarnaast wordt het ook gebruikt voor Acne, schimmels, verkoudheid, ezceem op de huid. Het wordt zelden inwendig gebruikt, zoals de meeste etherische oliën.

Zoals bij ieder product, heeft Tea Tree olie ook nadelen. Men zegt dat het schadelijk kan zijn voor de hormoonhuishouding. Ook kunnen er allergische reacties optreden en is het zoals andere etherische oliën schadelijk voor katten.

Zelf gebruik ik diverse producten waarin Tea Tree olie is verwerkt en heb ik altijd een flesje zuivere Tea Tree olie van de Kruidvat bij de hand. Van andere merken is Tea Tree olie ook verkrijgbaar, maar deze is net wat meer budgetproof. 

Flesje Tea Tree Olie
Van ieder merk zit de olie in een flesje met handige druppelfunctie. Zo gebruik je nooit teveel. Drie mogelijkheden om deze olie te verwerken.
1) Zorg voor een bakje met heet water, zodoende dat je huid niet zal verbranden. Druppel er wat tea tree olie in en meng in hoeverre het mogelijk is. Pak een washandje, dompel in het waterbadje en leg over je gezicht. Geniet nu van een heerlijke warmte op je gezicht. Je poriën gaan openstaan en je gezicht wordt heerlijk zacht en niet vet. Het water dat je overhoudt kun je daarna nog gebruiken om je gezicht te wassen of om in een parfumflesje te stoppen. Mocht je huid dan vet worden, spray je wat van het water op je gezicht voor een verfrissend gevoel.

2) Vijf jaar geleden had ik een stick met een erg duidelijke geur uit een op=op winkel gehaald, het hielp gigantisch goed voor de huid én voor de muggenbulten. Na het ontdekken van de Tea Tree Olie, herkende ik de geur van de stick. Waardoor ik nu in de zomer ook vaak na de Tea Tree olie grijp. Druppel een druppel op een wattenstaafje en smeer dat over een muggenbult. De jeuk wordt minder en ook de roodheid verdwijnt deels.

3) Een derde manier is om een kleine druppel tea tree olie door je neutrale gezichtslotion te doen. Mocht je een neutrale gezichtslotion hebben. Dit is ook mogelijk voor reinigingsmelk. Stop wat lotion of melk op je hand, druppel er Tea Tree Olie bij en meng met je handen. Voor de melk, reinig je huid en spoel af met warm water. Voor de lotion, masseer in de huid en laat lekker een nachtje trekken.

Hopelijk vonden jullie dit artikel interessant en kunnen jullie dit eventueel ook gaan gebruiken. Let wel op, gebruik het in mate en het hoeft niet voor iedereen te werken. Gebruik het vooral niet iedere dag, je huid verdient ook rust en geen constante verwijdering van de vetlaag. Verwacht daarnaast ook niet dat het een wondermiddel is, want dat is het helaas ook niet. Heb geduld en binnen een week zie je al duidelijk verschil!

Bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Theeboomolie

Auteur:

Hoi lieve lezers. Dit ben ik, een klein, blond vrouw. Vol blunders en verhalen. Met een passie voor koken en lifestyle. En dat gaan jullie terug zien in mijn blog. Veel plezier. Liefs Karlijn

Een gedachte over “Tea Tree Olie

Geef een reactie

