Geplaatst in Mijn Verhaal

Proefrijles fiasco

Vanaf november 2013 heb ik, na anderhalf jaar lessen, eindelijk mijn rijbewijs gehaald. In die anderhalf jaar heb ik ruim 60 lessen gehad, maar ik ben wel in één keer geslaagd! Tijdens mijn rijlessen, maar ook nu, heb ik de meerdere blunders gemaakt. Niet dat ik dikke ongelukken maak, nee zo erg is het ook weer niet. Het begon eigenlijk allemaal met mijn  proefrijles. En zonder een agenda weet ik nog precies welke avond dat was. 

Het was op een woensdagavond vlak voor de EK wedstrijd van Nederland tegen Duitsland op 13 juni. Het was precies zo gepland dat ik en mijn instructeur allebei op tijd thuis zouden zijn voor de wedstrijd. Toch kwam daar niets van terecht. Omdat ik het zo eng vond, besloot hij om eerst met mij naar een grote, ruime parkeerplaats te rijden waar ik langzaam kon gaan oefenen. Ik vond het allemaal prima. 

Eenmaal achter het stuur kwamen we erachter dat ik misschien net iets te klein was om met mijn voeten bij de pedalen te komen. Echt waar, ik kwam er niet bij met mijn korte benen en stevige schoenen. Een mogelijkheid was een kussentje in de rug en dat heb ik ook gedaan de 20 lessen die daarna kwamen. Hierna kwam dan eindelijk het moment dat ik dan eindelijk mocht sturen, eerst een paar keer op de parkeerplaats, hierna in de ringweg om de parkeerplaats. Rondje 1 ging prima, rondje 2 daarentegen ging wat minder. De eerste bocht was geweest, ik werd enthousiast dat het me wel lukte, de instructeur had er vertrouwen in en lette even niet op en in de tweede bocht knalde we tegen de hoge stoeprand aan. Conclusie, de band was aan flarden.

Ik in schrok, want dit zag ik niet aankomen. De band moest vervangen worden, helaas brak de sleutel om de banden te kunnen verwisselen. Dus moest er nog ergens een sleutel vandaan getoverd worden om de banden te kunnen verwisselen. Na 20 minuten kwamen er kennissen van de instructeur aan die een goede sleutel brachten en kon eindelijk de band verwisseld worden. De EK wedstrijd hadden we voor de helft al gemist, maar sindsdien weet ik wel hoe een band verwisseld moet worden. 

Vanaf dat moment begon mijn carrière als bestuurder (& als de BOB). Ik heb nadien nog veel meer blunders gemaakt en nu vele BOB ritjes verder deze week. Besef ik dat ik met veel meer zelfvertrouwen rij dan 2 jaar geleden. En daar ben ik trots op, want ik had dat sowieso niet bedacht 2 jaar geleden. 

Auteur:

Hoi lieve lezers. Dit ben ik, een klein, blond vrouw. Vol blunders en verhalen. Met een passie voor koken en lifestyle. En dat gaan jullie terug zien in mijn blog. Veel plezier. Liefs Karlijn

Een gedachte over “Proefrijles fiasco

Geef een reactie

