Geplaatst in Muziek

Muziek Maandag – MIKA

Kennen jullie MIKA? Deze Libanees-Britse zanger had in 2007 zijn eerste paar hits in Nederland met “Grace Kelly”, “Relax, Take It Easy” en “Big Girls (You’re Beautiful)”. In eerste instantie vond ik het niet heel veel aan, maar wat verwacht je ook anders van een meisje van 12 jaar. Die op dat moment artiesten als Beyoncé en de Pussycat Dolls ontdekte en ook vol mee danste op die nummers. Dan waren zulke nummers niet goed genoeg, haha.

Gelukkig had hij een jaar later weer een hit met het nummer “Lollipop” en die vond ik wel helemaal geweldig. Sinds dat nummer ben ik een groot fan van hem, zijn nummers zijn catchy en naar mijn mening heeft hij best een goeie stem. In 2009 had hij weer een kleine hit met “We Are Golden” en daarna was ik hem half om half vergeten als artiest. Totdat hij eind 2012 bij Langs De Leeuw optrad met het nummer “Love You When I’m Drunk“. Terug met een geweldig mooi album vind ik persoonlijk, “The Origin of Love”. Sindsdien is het een van de weinige artiesten die vaak bij mij op repeat staan.

Ondanks dat hij in Nederland niet veel hits meer heeft gehad, een bescheiden hit met Ariana Grande “Popular Song”. Waarbij ik deze versie niet echt heerlijk vind om naar te luisteren, vind de versie van dit nummer met Priscilla Renea een stuk beter. Maar die is dan weer niet bekend. Heeft hij de afgelopen maand een nieuw, Franstalig, nummer geüpload. Het nummer “Boum Boum Boum” is erg catchy en ik zie mijzelf best in de zon zitten met een cocktail en dit nummer op de achtergrond.

Al met al vind ik dit een mooi nummer voor de zomermaanden om heerlijk in de zon bij te genieten. Wat vinden jullie?

Auteur:

Hoi lieve lezers. Dit ben ik, een klein, blond vrouw. Vol blunders en verhalen. Met een passie voor koken en lifestyle. En dat gaan jullie terug zien in mijn blog. Veel plezier. Liefs Karlijn

Geef een reactie

