Geplaatst in Mijn Strijd, Mijn Verhaal

Ik voel me top!

Gisterochtend zag ik, na 2 weken rond de 60 kg te hebben gezeten, eindelijk weer een 5 voor de komma. Oké, ik weet dat het niet gaat om het getal, maar damn  wat geeft dit een heerlijk gevoel. Het betekent ook dat ik weer een stapje dichterbij ben om in de “gezonde gewichtfase” te komen, ofwel om een gezonde BMI die bij iedereen tussen de 19 en 25 hoort te liggen. Wil ik dit bereiken dan hoort mijn gewicht tussen de 43 en 57 kg te liggen. Dus nog even door buffelen.

Waarom voel ik me dan zo top? Omdat ik zie dat mijn lichaam aan het veranderen is. De vorige keer had ik het er ook al over, maar ik merk het gewoon steeds meer. Shirtjes zitten mooier, je ziet steeds meer spieren in plaats van flubberhuid en het allerbelangrijkste is dat mijn conditie er enorm op is vooruit gegaan.

Waar ik 2 maanden geleden nog moeite had met 5 minuten hardlopen, liep ik gister na 2 maanden gewoon 2 kilometer in 15 minuten. Misschien moet ik toegeven dat het niet echt hardlopen was, eerder joggen. Maar mijn ademhaling bleef perfect, ik ging niet hyperventileren en mijn spieren hielden het vol. Zelfs nu voel ik amper spierpijn.

Zelfs na een kleine waterpolotraining, zo voelde mijn zwemtraining afgelopen maandag. Voel ik bijna geen zware spierpijn. Ondanks dat watertrappelen op de waterpolo, lees eerst het ene been bewegen, dan het andere been, niet een wekelijkse bezigheid is voor mij. Ging het me toch redelijk goed af.

Misschien is een reden daarvoor omdat ik vroeger altijd graag wou waterpolo’en. Niet per se voor de wedstrijden, maar vanwege het feit dat er na mijn training altijd een waterpolotraining werd gehouden met knappe jongens. Hihi, ik heb niets gezegd! Fijn weekend en geniet van dit heerlijke zonnige, maar regenachtige weer.

Auteur:

Hoi lieve lezers. Dit ben ik, een klein, blond vrouw. Vol blunders en verhalen. Met een passie voor koken en lifestyle. En dat gaan jullie terug zien in mijn blog. Veel plezier. Liefs Karlijn

4 gedachten over “Ik voel me top!

Geef een reactie

