Geplaatst in Mijn Verhaal

Twee uur langer? Waarom niet!

Op de een of andere manier trek ik defecte treinen aan. Het begon allemaal toen ik begon met studeren en daardoor vaak de trein moest nemen.

Van zelf in een defecte trein zitten en vastzitten op een klein perron met maar 1 trein mogelijkheid en amper bussen. Met vlakbij je bestemming vaststaan en wachten tussen de weilanden omdat er een defecte trein voor je staat. Tot met een intercity langs een ontspoorde goederentrein rijden waarbij zijn `bagage` op de intercity terechtkomt. Waardoor bij aankomst op het perron je allemaal deuken in de trein ziet inclusief kapotte ruiten. Al met al, nooit langer dan een uur vertraging gehad.

Vandaag daarentegen, was een ander verhaal. In plaats van het kleine uurtje wat ik moest reizen, deed ik er vandaag ruim 3 uur en 15 minuten over. Bedenk dat je bijna bij het station bent, nog 2 minuten rijden. Je staat stil. Nee, denk je. Wat nu weer. Omroep: “Er staat een trein voor onze neus, we kunnen op dit moment niet verder”. Je wacht. Na 10 minuten roepen ze nog wat om: “Wegens een defecte trein voor ons rijden we terug naar het vorige station, we mogen er niet langs”. Halfuur terug rijden naar het vorige station waar 3 mogelijkheden waren. Twee uur omreizen, wachten op een trein die van het andere spoor gebruik mocht maken met onzekerheid of die wel ging rijden en dan alsnog 2 uur later aankomen of omreizen met zekerheid dat je 2 uur en 15 minuten kost. Ik koos voor het laatste en na dik 3 uur reizen was ik eindelijk op mijn bestemming.

In alle gevallen waren de defecte treinen oude treinen, of het nou een sprinter was of een oude goederentrein. Conclusie, de NS moet eerst de treinen aanpakken voordat het de tarieven gaat verhogen. Zo gaat natuurlijk niemand meer met de trein.

Gelukkig kan ik nu genieten van één van mijn favoriete films, “Hairspray”, een heerlijke “Feel Good Movie” op RTL 8. Dus dat verzacht de NS problemen. 

Auteur:

Hoi lieve lezers. Dit ben ik, een klein, blond vrouw. Vol blunders en verhalen. Met een passie voor koken en lifestyle. En dat gaan jullie terug zien in mijn blog. Veel plezier. Liefs Karlijn

3 gedachten over “Twee uur langer? Waarom niet!

  1. Quote: “Tot met een intercity langs een ontspoorde goederentrein rijden waarbij zijn `bagage` op de intercity terechtkomt. Waardoor bij aankomst op het perron je allemaal deuken in de trein ziet inclusief kapotte ruiten.”

    Hihi, daar was ik bij 😛

Geef een reactie

