Geplaatst in Mijn Verhaal

Het drakenbootfestival.

Juni is een maand met twee evenementen waar ik al 4 à 5 jaar stug ieder jaar naar toe ga. Het eerste evenement, het boekenfestijn, is een groot favoriet. Niet dat ik met een stapel boeken thuis kom, dat niet. Ik vind het alleen heerlijk om er rond te lopen, snuffelen door de hobby boeken en de kookboeken. Heerlijk. Dit jaar had ik maar 1 dag de tijd om te gaan, normaal gesproken ben ik er iedere dag te vinden tijdens het evenement. Ondanks dat, heb ik een paar superleuke notitieboekjes ingeslagen (heb nogal een notitieboekjestik).

Het tweede evenement is het Grolsch Drakenbootfestival. Naast dat het een ontzettend leuke sfeer heeft, het gratis is, heeft het ook iets speciaals. Het Drakenbootfestival van een paar jaar geleden, was de eerste en zowat enige keer dat ik meehielp bij het bewaken op een reddingsboot. Het was de tijd dat ik nog volop bezig was om lifeguard te worden, hierna vlakte het dus iets af, zoals je misschien gelezen zult hebben.

DSC_0239

Ook dit jaar kon ik er weer bij zijn. Het concert op de vrijdagavond sla ik altijd over, de meeste artiesten die komen heb ik toch al live gezien. Helaas moest ik die zaterdag werken en had ik een gigantische leuk 25 jarige bruiloftfeestje die avond. Denk aan 5x de polonaise op een avond, het ene oude dansnummer na het ander en gezellige Achterhoekse humor. Gelukkig kon ik zondag wel en om de regenbuien heen gefietst kon ik dan eindelijk genieten van de heerlijke sfeer. Het festival terrein is vrij toegankelijk en er staan overal kraampjes. Ondertussen kun je genieten van de drakenbootraces. Een stuk of 50 teams die strijden om de snelste tijd. Ieder team roeit drie keer en het team met de snelste tijd heeft gewonnen. Erg leuk om te zien, vooral als er ook nog familie meedoet. Ook de reddingsbrigades waren weer aanwezig om alles te bewaken, leuk om te zien.

Mocht je een keer in de buurt zijn van dit evenement, neem dan eens een kijkje of doe zelf mee! Het staat zeker nog op mijn lijstje om er ooit een keer aan mee te doen.

Liefs Karlijn

Is het jullie ook al opgevallen dat het hele scherm met een bericht schrijven is veranderd? Ik kan er nog niet aan wennen..

Auteur:

Hoi lieve lezers. Dit ben ik, een klein, blond vrouw. Vol blunders en verhalen. Met een passie voor koken en lifestyle. En dat gaan jullie terug zien in mijn blog. Veel plezier. Liefs Karlijn

2 gedachten over “Het drakenbootfestival.

  1. “het team met de snelste tijd heeft gewonnen” verrassend 😉
    Ik heb de posters van het festival zien hangen. Was voor het eerst dat ik er van hoorde. Ik kom alleen doordeweeks in Apeldoorn om te “werken” dus de Apeldoornse weekeind activiteiten zijn mij onbekend.
    Zelf gaan wij (bijna) elk jaar even langs de Gay Pride. We hoeven dan niet alle boten te zien, alleen een uurtje de sfeer opsnuiven. De laatste jaren is het wel heel erg druk en de boten zijn niet zo extravagant als vroeger, maar het blijft gezellig.

    1. Haha, tsja, mijn Nederlandse taalgebruik staat vaak vol met contaminatie of pleonasme.

      Maar Gay Pride lijkt me ook wel iets wat je eens in je leven meegemaakt moet hebben. Zelf heb ik een variant in Alkmaar gezien, erg gezellige bedoening.

Geef een reactie

