Geplaatst in Mijn Verhaal

“Het leid af dat je zo klein bent”

Maandag 23 juni begon voor mij het laatste zwoegweekje van dit collegejaar. Projectafsluiting en 2 tentamens stonden op het programma.Afgezonderd van alle mediadoeleinden, alle leuke dingen op aarde, ging ik er gewoon keihard voor knokken om te zorgen dat ik niet op 22 juli nog moest gaan herkansen. Een kilo druiven er door heen gejaagd, de nodige appels en een halve kilo tomaten. Heeft zelfs mijn nieuwe levensstijl niet geleid onder deze omstandigheden. Ondanks het leren, is er wel het een en ander gebeurd.

Het begon eigenlijk allemaal met de proefpresentatie die week ervoor. Na een interessant college over hoe je het best kan presenteren, zenuwen de baas kan zijn. Mochten we nu oefenen voor de echte presentatie en kregen we gelijk tips. Prima eigenlijk, met mijn groep straalden we een erg ontspannen sfeer uit. Iets wat niet heel vaak voorkomt. Ondanks dat, waren er toch wel een paar opmerkingen per persoon. De opmerkelijkste, ik herhaal dan ook opmerkelijkste, was de opmerking die ik kreeg.

Beeld het je in, 5 mensen staan voor een beeldscherm, 2 aan de linkerkant, 3 aan de rechterkant. Waaronder ik. Netjes op een rijtje wie eerst ging spreken, wie daarna etc. Op mijn presenteren was niets aan te merken, keek netjes naar publiek, praatte niet te snel, was alleen te klein en dat leidde af. Ja je leest het goed. Het is echt waar. Met mijn 1 meter 50, 10 centimeter hoge hakken. Leidde het af van de presentatie. Oké ik stond weliswaar tussen 4 mensen van 1 meter 80, maar ik vind niet dat je iemand mag beoordelen op zijn lengte. Ook al ben je 1 of andere dude van het leger, want dat was hij dus naast zijn presentatievaardighedencursus, mag je mensen niet beoordelen op zijn of haar lengte. Ik had net zo goed kunnen zeggen dat de andere te groot waren, toch?

Ondanks dit commentaar, kwam het op de echte presentatie wel goed. Daar was hij gelukkig dan ook niet bij en de beoordelaar was het volledig met mij eens dat het een belachelijke opmerking was, take that.

Ondanks het leren, was er natuurlijk ook Nederland die weer mocht optreden tegen Chili. Tijdens de wedstrijd zou ik ook ergens gaan eten ter gelegenheid van iemands bachelor afronding. Aangezien ik niet erg van alleen fietsen houd, besloot ik om te vragen of er mensen samen wilden fietsen. Hierop kwam de volgende reactie.

“We kunnen wel opfietsen met zijn drieën”.  Ik heb het 3 keer moeten lezen, maar het stond er echt. Opfietsen. Ik had er nog nooit van gehoord. Na het navragen kwam ik erachter dat het samenfietsen betekent. Paar dagen later, toen ik met mijn huisgenoten aan het eten was. Kwam ik erachter dat het een fries woord is en dat we besloten hebben dat het een vaag woord is. Hadden jullie er wel eens van gehoord?

Om dit bericht mooi af te sluiten en om nog even in de WK sfeer te blijven. Wat valt jullie op aan deze foto? Toen ik hem eenmaal gevonden had, moest ik er wel om lachen. Haha. Trouwens, die selfiestok. Kan het nog gekker. 

BrYIs1jIAAAXcb0

 

 

 

Auteur:

Hoi lieve lezers. Dit ben ik, een klein, blond vrouw. Vol blunders en verhalen. Met een passie voor koken en lifestyle. En dat gaan jullie terug zien in mijn blog. Veel plezier. Liefs Karlijn

5 gedachten over ““Het leid af dat je zo klein bent”

  1. Commentaar geven op iemands uiterlijk bij het beoordelen van een presentatie is natuurlijk raar, maar het is wel iets dat je in de toekomst kan overkomen. Dat de toehoorders meer letten op jouw lengte dan op jouw presentatie. Jammer dat hij dan niet vertelt hoe je dit kan voorkomen.
    Zo’n selfiestok zie ik op vakantie wel eens. Het zijn dan meestal Aziatische toeristen die zichzelf overal fotograferen.

    1. Hij gaf wel aan dat ik anders moest gaan staan, maar mocht ik alsnog aan de ene kant staan en de andere 4 aan de andere kant. Het maakt niet zo heel veel uit. Denk dat zoiets ook heel erg persoonsgebonden kan zijn.

      Voor mij leid het best wel af als mensen van de ene been op de andere been gaan en weer terug. Terwijl dit voor andere helemaal geen storende factor hoeft te zijn. Denk dat je bij presentatiebeoordeling het beste kan letten op duidelijkheid van de stem, hoeveelheid die je naar publiek kijkt. Deze kun je tenminste objectief beoordelen.

      1. Eigenlijk ligt het niet aan jouw lengte maar aan de samenstelling van de groep. Misschien in het vervolg de presentaties alleen houden of met andere die ook 1.50 m lang zijn.

      2. Dat is eigenlijk wel waar, hij maakte het alleen erg persoonlijk naar mij toe. Helaas zit ik nu nog in een stadium dat groepen worden samengesteld en dat het dit keer per se groepspresentatie´s moesten zijn. Maar ik ga er in het vervolg wel rekening meehouden, mocht ik ooit groepen samenstellen 🙂

Geef een reactie

