Geplaatst in Mijn Verhaal

Waar komt pindakaas vandaan?

DSC_0211

Dit kleine boekje, “waar komt pindakaas vandaan?”, heb ik gewonnen bij een wedstrijd op de site van Anieke. Het boekje vertelt over waar de bewoording van alledaagse Nederlandse woorden vandaan komt. Zoals hoe is de naam pindakaas ontstaan. Of een andere leuke, waarom is het “komt voor de bakker”.
Het liefst zou ik hem nu helemaal door gaan snuffelen, helaas starten voor mij de tentamens volgende week maandag. Nog een weekje knallen en dan zit mijn eerste jaar op de Universiteit er al weer op. En daarna ga ik dit boekje helemaal doorlezen.

Bedankt Anieke! Ik ben er echt heel blij mee 🙂

Auteur:

Hoi lieve lezers. Dit ben ik, een klein, blond vrouw. Vol blunders en verhalen. Met een passie voor koken en lifestyle. En dat gaan jullie terug zien in mijn blog. Veel plezier. Liefs Karlijn

4 gedachten over “Waar komt pindakaas vandaan?

    1. In Suriname stond `pindakaas` bekend als een klomp gestampte pinda´s, waarvan men sneden kon afsnijden zoals bij kaas en die op brood kon leggen. Het originele smeerbare pindakaas is ontstaan in Amerika. Waarom dan de kaas, dat komt doordat boter heilig was en dus niet alles de naam boter mocht krijgen volgens de boterwet.

      Dacht zelf altijd dat het puur Hollands was, maar dat is dus niet zo, Maar ik ben dan ook geen pindakaas liefhebber, haha.

Geef een reactie

