Geplaatst in Mijn Strijd, Mijn Verhaal

Het is maar een getal.

Vanochtend was dan het moment. De weegschaal gaf het magische getal 60.1 aan. Dat betekent dat ik zowat mijn doel heb bereikt. Officieel heb ik nog 2 weken tentamens en hertentamens. Gelukkig heb ik alles gehaald, dus geen hertentamens voor mij, dus nog maar een weekje knallen. Ondanks dat betekent het dat ik nog 2 weken heb om onder die 60 kg te komen.

Mijn strijd tegen mijn “overgewicht” ben ik begonnen op 25 mei. Bijna een maand geleden. De aanleiding van het beginnen van een dieet was de schamele 65 kg die ik op 12 mei op de weegschaal zag staan en de zomerkleding die strakker zat dan vorig jaar. Ik zag mezelf gewoon dikker worden. Nu bijna een maand later is er 4 kg af, mijn huid is minder flubberig en ik heb verrekt veel energie. En om eerlijk te zijn, mijn behoefte naar ongezond voedsel is ook een stuk minder. De snoeppot en koektrommel zijn al een maand niet aangeraakt. Het verschimmelt nog eens, oops. Zelfs mijn zusje die nu naast me zit met een gigantische bak popcorn, laat me nog niet graaien naar de bak zelf.

Wat ik heb leren beseffen in deze periode is dat het niet allemaal om het getal op de weegschaal draait. Natuurlijk is het fijn om na een week al te zien dat er een halve kilo af is, geeft toch meer zelfvertrouwen. Maar bij niet iedereen is dit het geval. Daar duurt het wat langer voordat de weegschaal lagere cijfers aangeeft. Mocht dit laatste het geval zijn, dan moet je volhouden en absoluut niet op de weegschaal kijken. Het gaat dan om het resultaat dat je kan zien op je lichaam. Ook moet je je niet teveel vastleggen op de weegschaal, het is leuk dat je je gewicht kan zien, maar 1 keer per week is echt meer dan voldoende. Het gaat vooral om dat lichaam dat je zo graag wilt & dat je gewicht dan lager word is dan een mooi extraatje voor je zelfvertrouwen 🙂

Hebben jullie nog wat leuks bereikt de afgelopen maand?

Auteur:

Hoi lieve lezers. Dit ben ik, een klein, blond vrouw. Vol blunders en verhalen. Met een passie voor koken en lifestyle. En dat gaan jullie terug zien in mijn blog. Veel plezier. Liefs Karlijn

4 gedachten over “Het is maar een getal.

  1. Wat goed van je! Ik ben een jaar geleden ook tussen 6 a 7 kilo afgevallen. Ik sport nu veel en probeer gezond te eten, maar cheat ook genoeg! Ik voel me superfit en dat is heerlijk.

  2. Hallo Karlijn, gefeliciteerd met je behaalde resultaat (gewicht, gevoel en tentames). Ik was nieuwsgierig naar je voortgang, en wat schetst mijn verbazing, 5 kilo eraf, wat goed zeg! En van je suikerbehoefte verlost, wauw. Ik hoop dat ik een beetje heb bij kunnen dragen in je ‘tocht’. Geniet van de zomer, je lichaam is er klaar voor! 😉

    Groetjes,
    Erik

    1. Dank voor je berichtje. Ik moet eerlijk bekennen dat ik op het punt stond om van die powerfoods te gaan gebruiken, toen besloot ik toch maar om gewoon alle slechte voedselsoorten af te schaffen. Nu zorg ik, zoals je ook benoemt, gewoon alle benodigde vitamines binnenkrijg door gezond te eten. En daarnaast gewoon te sporten, spierpijn is best wel een lekker gevoel, haha.

      Toch vind ik het heerlijk dat ik meer weet over gezond leven en alles wat te maken heeft met afvallen. Dat helpt voor mij heel erg in het maken van de juiste keuzes.

Geef een reactie

