Geplaatst in Mijn Verhaal

Spinnen, fietsers en ander huispraat.

Ik ben als de dood voor spinnen. Nu word het al wat minder. En erg kleine spinnetjes, lees 5 mm spinnen, die durf ik nog wel weg te halen. Toch van spinnen van een formaat groter, tsja. Dat is “aaaah”, “kan iemand hem weghalen?” “please”.

Nu had ik eigenlijk nooit zoveel last van spinnen op mijn kamertje, wel af en toe een zilvervisje, maar spinnen bleven netjes uit de buurt. Sinds vorige week is er alleen een explosie aan langpootspinnen. Oke, deze zijn minder dan die enge dikke spinnen. Maar ook deze zijn eng hoor. Gelukkig heb ik lieve huisgenootjes die ze voor me weghalen. Ondanks dat, vinden ze het wel leuk om me te pesten. Van de buren hebben ze een grote, zwarte spin geleend. En dat ding beland overal. Van bovenaan de deur, zodat bij openen de spin op me valt. Tot aan mijn klink van de deur, zodat ik bij binnenkomst opeens iets voel aan mijn hand. Huh, die zie je toch wel? Nou nee, ons licht in de gang is kapot. Ook hebben ze hem aan het plafond vastgemaakt, in mijn ontbijtkastje gestopt en ga zo maar door. En toch blijf ik iedere keer weer schrikken. Dat ding is gewoon gigantisch eng. Zijn jullie ook zo bang voor spinnen?

Huh, waar zit die spin? Sorry, zo groot ben ik niet, dus zo hoog kon de foto niet genomen worden..
Huh, waar zit die spin? Sorry, zo groot ben ik niet, dus zo hoog kon de foto niet genomen worden..

Daarnaast is de leiding in ons huis kapot. Hierdoor zijn er wegwerkzaamheden aan de hoek van ons huis, conclusie, iedere fietser moet nu om fietsen langs het grote raam van mijn kamer. Denk aan een kamerwand maar dan van glas. Prima hoor, maar loer dan niet zo naar binnen he. Maar nee, goh denken ze, laten we eens een goede inspectie geven van die kamer. Ook wel weer grappig uiteraard, alle bekenden zwaaien leuk naar binnen en sommige vreemden ook. Maar het leid zo vreselijk af.

Naast deze geweldige verhalen, verlaten beide vrouwelijke huisgenoten het huis. Niet leuk. Voor de duidelijkheid, ik woon in totaal met 8, 5 jongens en 3 meiden. Dus dat betekende dat er ook 2 nieuwe meiden bij moesten komen, natuurlijk kan ik het ook goed vinden met mijn lieve mannelijke huisgenoten, maar mijn verhalen over jurkjes en make-up en mijn vele gepraat vinden ze niet altijd even leuk. Nu hebben we gelukkig 2 (hopelijk) leuke meiden gevonden die erbij komen wonen. Het grappige is ook nog dat ik er eentje al kende. Lang lang geleden, stonden we op dezelfde camping. Super toevallig. Maar wel leuk!

Auteur:

Hoi lieve lezers. Dit ben ik, een klein, blond vrouw. Vol blunders en verhalen. Met een passie voor koken en lifestyle. En dat gaan jullie terug zien in mijn blog. Veel plezier. Liefs Karlijn

6 gedachten over “Spinnen, fietsers en ander huispraat.

  1. Nee, ik ben niet echt bang van spinnen.
    Tijdens een van onze vakantie heb ik wel eens een vogelspin op mijn hand gehad. En voor de duidelijkheid vogelspinnen zijn niet gevaarlijker dan bijen en wespen.
    Succes met de nieuwe bewoners.

      1. Bij ons in de groep zat ook iemand die bang was voor spinnen en zij heeft ook een spin op haar hand laten zetten. Als (soort van) therapie. Als je de kans krijgt moet je het gewoon doen.

  2. Oh! dan had je hier niet moeten zijn vanmorgen heb ik nog een heel dikke zwarte spin gevangen, een hardloper noemen we ze. ik vind ze zo smerig! 1 keer kwam ik onder de douch weg en rende hij over mn voet ik heb nog nooit zo hard gegild zelfs de buren kwamen vragen wat er aan de hand was hahaa wat erg. Wij hebben zo’n elektrische vliegenmepper, dan krijgen ze een schok en zijn ze meteen dood. de langpoot spinnen wel in ieder geval die van vanmorgen moest ik ff doorbakken haha.. ze knetteren zo lekker erop xD misschien een idee?

Geef een reactie

