Geplaatst in Mijn Verhaal

Satao

Lang lang geleden, leefden de jagers en verzamelaars. Deze voorganger van de moderne mens, jaagde op dieren en zocht naar bessen om te eten. Zij jaagden op deze dieren om zelf te overleven. Zoals die dieren ook weer jaagden op kleinere dieren om te eten. Dat is de natuur.

Nu heb je ook jagers, je hebt vriendelijke jagers die zieke dieren helpen uit hun lijden, je hebt minder vriendelijke jagers die jagen om te zorgen dat wilde dieren niet in te grote aantallen voorkomen, en je hebt erg gemene jagers. Deze laatste gaan ook door onder de naam stropers.
Met de eerste 2 jagers heb ik eigenlijk geen probleem mee, het hoort er eigenlijk een beetje bij. Met stropers heb ik wel problemen. Zij jagen alleen op dieren om er geld mee te verdienen en dat vind ik niet kunnen. Krokodillen, slangen, tijgers worden vermoord om hun vacht. Neushoorns om hun hoornen, olifanten om hun slagtanden.

Dit weekend is bekend geworden dat stropers de grootste olifant, Satao, hebben vermoord om zijn slagtanden. Onbegrijpelijk. Die mensen verdienen straf. Wij gaan hun toch ook niet vermoorden om hun tanden? Want daar zit ook ivoor in. Het maakt me gewoon zo boos dat er gewoon niets aan gedaan kan worden, ze hebben totaal geen bewijs wie het gedaan heeft. Ik vind dan ook dat er best meer aandacht mag komen voor dit probleem. Want vorig jaar zijn er 20.000 onschuldige olifanten gedood alleen maar om hun ivoor. Triest.

Hoe denken jullie hierover?

Auteur:

Hoi lieve lezers. Dit ben ik, een klein, blond vrouw. Vol blunders en verhalen. Met een passie voor koken en lifestyle. En dat gaan jullie terug zien in mijn blog. Veel plezier. Liefs Karlijn

2 gedachten over “Satao

  1. Uiteraard vindt ik het ook erg dat er gestroopt wordt. Ik heb echter ook problemen met de jagers die de wildstand als excuus gebruiken om voor hun plezier te kunnen jagen. Plezier beleven aan de jacht is bijna net zo fout als stropen.
    Een dikke knuffel, Adam.

    1. Klopt ook wel. Die jagers heb je natuurlijk ook nog. Natuurlijk jagen de meeste jagers op dieren die in overvloed zijn, maar sommige hebben er net wat teveel plezier in. Misschien dat daar een betere oplossing voor bedacht kan worden, bijvoorbeeld natuurparken in Nederland of overplaatsen waar deze dieren weinig voorkomen. Dan hoeven er ook minder wilde dieren gedood te worden.

Geef een reactie

