Geplaatst in Mijn Strijd, Mijn Verhaal

Mijn week in nieuws.

Hebben jullie dat ook wel eens? Je zit klaar om te bloggen, de eerste regels zijn geschreven, je zit vol inspiratie. En dan, Karrrlliiiijnn. Vraagt er iemand naar je. In de meeste gevallen dat het eten klaar is of om ergens mee te helpen. Het gebeurde me deze week dus letterlijk iedere dag. Dit concludeerde nu in 4 halve blog verhalen, allemaal nieuws gerelateerd. Hierdoor ging ik nadenken, hoe graag wil ik hierover vertellen, hoe wil ik mijn blog nou echt indelen. Uiteindelijk kwam ik op het idee om af en toe, bij interessante weken, een week in nieuws te maken. Om gewoon kort in te gaan op nieuwsfeiten die ik belangrijk vind, grappig vind, of juist ronduit vaag.

Het begon allemaal dinsdag. Ik vind het heerlijk om nu.nl door te bladeren. Lekker vlot op de hoogte zijn van normaal nieuws, maar ook vaag nieuws. Dinsdagochtend stond er, na 6 maanden, weer iets op over de hele “zwartepietencrisis”. De kop luidde: “Nieuwe zwarte piet heeft geen kroeshaar en oorringen.” Wat krijg je dan? Nou dit. Ik vind het een ronduit belachelijke discussie. Ten eerste, het heeft als enige betekenis vreugde voor kids. Ten tweede komt het allemaal door de amerikanen en die houden er ook rare tradities aan over. En als laatste, roze pieten zijn echt gigantisch angstaanjagend, wat moet je trouwens de kindjes van 5 jaar uitleggen. Zwarte piet is in de verfpot gevallen?

Ja of nee?

Een ander apart artikel vond ik die van de groene hondjes. Blijkbaar kwam dit wel vaker voor. Ik had er in ieder geval nog nooit van gehoord. De groene pups waren zwakker dan de rest en de kleur verdwijnt na een paar dagen. Omdat ik nieuwsgierig was hoe dit kwam, heb ik het even opgezocht. Blijkbaar ligt het aan de placenta van de moederhond, deze is groen en kan afgeven aan de pups. Ook bij een bevalling kan het op de handen van de mens komen, die eventueel helpt. Het is een goedje die je niet makkelijk uit je kleren of van je handen krijgt.

 

Als laatste wil ik het met jullie nog hebben over 2 andere opmerkelijke artikelen. Ten eerste die van een man die 600 schooluniformen had gejat om ze te kunnen dragen. Uhm ja, alles goed? En ten tweede het feit dat er een bericht staat over het feit dat een vrouw met een Hello Kitty verslaving geen man kan vinden. Nu kun je met een verzameling gewoon normaal zijn, ook met een fan zijn van iemand. Dus naar mijn mening ligt het niet helemaal aan de verslaving zelf. Hoe denken jullie daar over?

 

Naast nieuws over de wereld, is er ook nog nieuws over mij. Jeej. Sorry, ik vind het gewoon leuk om over mezelf te praten. De “30 day ab challenge” heb ik helaas niet volgehouden. Mijn rug vond hem niet zo leuk, niettemin ben ik zelf wel door gegaan met andere oefeningen, met als resultaat -2,5 kg. Yes! Daarnaast kreeg ik net ook nog het heugelijke nieuws dat ik een bikini heb gewonnen. Dubbel Yes. Mijn oude was helaas vorig jaar kapot gegaan en ik kon steeds geen goede vinden voor mijn budget en nu mag ik er zelfs (waarschijnlijk) 1 uitzoeken van de Hünkemoller 🙂

Vinden jullie dit een leuk idee? Of toch een veel te lang artikel. En wat was jullie opmerkelijkste nieuwsbericht van deze week?

En om de dag nog vreugdelijker te maken, op het moment dat ik het wou publiceren. Maakt Nederland de gelijkstand tegen Spanje. GOAAAALL. Veel WK plezier lieve lezers.

Auteur:

Hoi lieve lezers. Dit ben ik, een klein, blond vrouw. Vol blunders en verhalen. Met een passie voor koken en lifestyle. En dat gaan jullie terug zien in mijn blog. Veel plezier. Liefs Karlijn

Geef een reactie

