Geplaatst in Mijn Verhaal

Het weekendgevoel met een theeblunder.

Soms heb je van die vrijdagen, waarbij je echt dat gevoel hebt: “het is weekend”. Vandaag was zo’n vrijdag.

Na een erg gezellige donderdagavond, besloot ik alsnog lekker vroeg op te staan en goed bezig te gaan met mijn wiskunde samen met een vriendin. Met een geweldig zwaar hoofd fietste ik naar de collegezaal, na een kop thee bij mijn studievereniging, besloten we dat het nu maar tijd was om iets te gaan. Met nog een kop thee voor in de collegezaal, de nodige dingen besproken, was daar het moment dat ik alles ging installeren zodat ik lekker bezig kon gaan. Niettemin was ik vergeten dat mijn kop thee daar ook achter stond. En je kan het al raden, mijn volle kopje thee belandde op de grond. Conclusie, de hele grond lag vol thee en ik had geen thee meer.

Na 2 geweldige uren wiskunde, en een pauze, was het dan tijd voor een projectoverleg. Na een goed uur waren we klaar, waarna we lekker konden liggen in de zon. Wachtend op ons gastcollege presenteren. Wachtend in de hete zon, wetend dat ik nog tot half 6 moest, hopend dat ik mijn bus aansluiting dan net zou redden, hoopte ik dat ik nog wel een beetje bruin werd.

Ondanks dat mijn hoofd echt toe was aan weekend en niet aan een gastcollege, was het gastcollege erg interessant. Onze docent gaf allemaal tips en trucs om goed te kunnen presenteren. Desondanks miste ik wel mijn aansluiting op de intercity.

Als ik naar mijn ouders wil, dan heb ik namelijk altijd de mogelijkheid tussen een sprinter en een intercity. Mijn voorkeur gaat uit naar een intercity, het is sneller, wifi en ruimere plaatsen. Een sprinter heeft ook wel voordelen hoor, lekker knus op elkaar zitten, maar 20 minuten langer erover doen vind ik niets. Toch duurde het college te lang, waardoor mijn intercity al vertrokken was. En dan heb je twee mogelijkheden. Of je vertrekt gelijk met de sprinter of je moet een halfuur wachten op de intercity en je pakt die. Met in je achterhoofd dat je tegelijkertijd aankomt op je eindbestemming.

Aangezien mijn hoofd niet naar een sprinter stond, maar ook niet naar wachten. Besloot ik toch om voor de sprinter te gaan. Het was heerlijk rustig, waardoor zelfs mijn koffer heerlijk een plekje had. De zon scheen heerlijk in mijn gezicht en met een geweldige playlist op. Vond ik de sprinter eigenlijk geeneens zo erg meer, het gaf me steeds meer dat weekendgevoel. Na een dik uur te hebben gereisd, een lange vrijdag, was het dan voor mij ook eindelijk zo ver. Weekend.

Hoe was jullie vrijdag?

Auteur:

Hoi lieve lezers. Dit ben ik, een klein, blond vrouw. Vol blunders en verhalen. Met een passie voor koken en lifestyle. En dat gaan jullie terug zien in mijn blog. Veel plezier. Liefs Karlijn

4 gedachten over “Het weekendgevoel met een theeblunder.

  1. Mijn vrijdag was vooral lui, maar toch hectisch, omdat iedereen in mijn omgeving momenteel een probleem heeft. Op welk vlak dan ook. De een is gedumpt, mijn ouders hebben verbouwingsstress, anderen hebben weer belastingmoeilijkheden en ik… Ik kan maar niet regelen wanneer ik de sleutel van mijn kamer krijg :p

  2. Hee Karlijn, het is echt leuk om je verhalen te lezen! Ik lig echt dubbel van het lachen soms 😉 en lees dingen die me heel bekend voorkomen. Ik wil jou ook een fijn weekend wensen, weer zo’n lang weekend :D. Dan gaan we nog ff 3 weken knallen en dan zit het jaar er alweer op, wat gaat dat hard he! Ga zo door met je blog! liefs

Geef een reactie

