Geplaatst in Inspiratie, Mijn Verhaal

Geniet.

Nog 3 weken en dan is het voorbij. Over. Schuss.

Precies een jaar geleden was ik op vakantie in Turkije. Heerlijk aan het strand, boekje erbij, gezellig met vriendinnen, marktjes afstruinen.

Halverwege mei 2013 begonnen voor mij de examens, vol goeie moed, vol gestampte hersenen ging ik deze 2,5 week in. Na bijna 3 weken ploeteren was het over, mijn laatste examen was geweest. Nu was het alleen nog wachten op een uitslag. Waarbij examenperiodes normaal alleen goed bekend staan onder eindexamenleerlingen, was dat jaar het hele land in beslag van de examens. Examens waren gestolen van een school, het vak Frans was uitgelekt. Chaos. Nu had ik gelukkig zelf geen Frans en was ik zelf weg van al de chaos in Nederland. Het enige waar mijn hoofd aan dacht was, heb ik het gehaald, heb ik goed genoeg geleerd. En het meest belangrijke, mag ik naar de Universiteit. Ondanks dat ik totaal ontspande, spookte vooral dat laatste door mijn hoofd. Ik ging weg van de vertrouwde wereld, de weg naar school die ik zo goed kende, de leraren die altijd hetzelfde, de lokalen. Vriendinnen gingen overal anders studeren, ik sloot een periode af. Nog geen 5 uur terug van vakantie en het verlossende woord was daar, ik was geslaagd. Waar de meeste van jullie gelijk zullen juichen, lachen, taart eten. Barstte ik spontaan in tranen uit. De periode was nu echt afgesloten, er was geen weg meer terug. Ik moest een nieuw avontuur aan, het meest erge wat mij kan overkomen. Nieuwe situaties. Niemand die ik kende, niet wetend wat Enschede me ging brengen, wat de studie me ging brengen.

Nu zit ik hier binnen, starend naar de grijze wolken, met in me gedachten alle formules en gegevens van het vak mechanica. De regen komt met bakken uit de lucht, de zon schijnt steeds feller. Het verblind me bijna. September 2013 begon voor mij een nieuw avontuur, een avontuur die achteraf ontzettend goed uitpakte. Een leuke studie, leuke stad, wonend op mezelf en bovendien een paar geweldig nieuwe vrienden. Met nog 3 weken te gaan, kan ik zeggen dat dit jaar ontzettend snel ging. Te snel. Ik wou dat ik nog even eerstejaars mocht zijn, even weg van de werkelijk, gewoon eerstejaars. Het grote mensen leven komt steeds dichter bij. Het maakt me bang, echt waar. Ik heb genoten dit jaar. Nieuwe ervaringen op gedaan, gegroeid als persoon.

Dit jaar heeft me vooral 1 ding geleerd. Leef. Leef nu het nog kan. Lach ieder moment, zeg wat je wilt zeggen, en heb PLEZIER. Bevalt iets je niet, verander het. Blijf niet hangen in het verleden, maar leef in het nu. De zon begint nog feller te schijnen wanneer ik dit typ. Mijn glimlach word groter wanneer ik denk aan alle leuke gebeurtenissen die geweest zijn en die nog gaan komen. En dat wil ik ook aan jullie meegeven, geniet van het leven, het gaat al zo snel voorbij.

Auteur:

Hoi lieve lezers. Dit ben ik, een klein, blond vrouw. Vol blunders en verhalen. Met een passie voor koken en lifestyle. En dat gaan jullie terug zien in mijn blog. Veel plezier. Liefs Karlijn

Geef een reactie

