Geplaatst in Mijn Strijd, Mijn Verhaal

30 Day Ab Challenge

Dag allemaal,

Ik ben nu een week bezig met gezond eten. En werkelijk waar, ik had niet gedacht dat ik dit weekend ging overleven. Het was namelijk een lang weekend bij mijn ouders, dus eerder de kans om ongezond te eten. Gelukkig moest ik koken, wat betekende dat ik zelf mocht bepalen wat we gingen eten.

Omdat sporten bij afvallen erg belangrijk is, kwam ik op facebook de “30 Day Ab Challenge” tegen. Om mijn voornemen om echt wat te doen aan mijn gewicht goed aan te pakken. Ben ik van plan om er aan mee te doen. 30 dagen lang oefeningen doen met rustdagen om de 4 dagen. Om goed van start te gaan, is het belangrijk dat de oefeningen natuurlijk wel goed worden uitgevoerd. Daarom voor iedereen die er aan meedoet, hieronder de juiste manier van de oefeningen!

Plank, het belangrijkste hierbij is dat je rug recht is. Je rug mag absoluut niet hol zijn

Leg Raises, je hoofd hoeft hierbij niet per se worden opgetild. Ook hierbij moet de rug recht blijven en netjes recht op de grond.

 

Crunches en Sit Ups. Ze lijken naar mijn mening erg veel op elkaar. Bij crunches neem je en je benen en je hoofd omhoog. Je rug blijft hierbij op de grond, je focust dus totaal op je buikspieren. Bij sit ups laat je je voeten juist op de grond staan en neem je je hele rug mee omhoog, je traint hierbij ook meerdere spieren.

Dit is een crunch
En dit een sit up

Doen jullie mee? (nee geintje, hebben jullie die oefeningen gezien van die laatste dagen..)

 

 

Auteur:

Hoi lieve lezers. Dit ben ik, een klein, blond vrouw. Vol blunders en verhalen. Met een passie voor koken en lifestyle. En dat gaan jullie terug zien in mijn blog. Veel plezier. Liefs Karlijn

3 gedachten over “30 Day Ab Challenge

Geef een reactie

