Geplaatst in Inspiratie, Mijn Verhaal

Dag oude vriend.

Dag oude vriend.

Vanaf het moment dat ik je zag was het liefde op het eerste gezicht. Met jouw mooie bruine huid, met gekleurde bloementjes. Toch duurde het nog even voor ik je mocht omhelzen. Ieder hoekje, ieder pleintje, alles zocht ik af naar jouw. Totdat ik je eindelijk vond.

En vandaag stond ik hier weer, bijna 7 jaar geleden dat ik jouw hier had gevonden. Nu niet meer op zoek naar jou, maar naar een vervanger. Een kleine traan druppelt over mijn wangen.

Wat hebben we samen veel beleefd, mijn eerste schooldag op de middelbare. Samen een dagje naar Xanten. Een midweekje naar Berlijn, zelfs mijn eerste keer vliegen, jij was er bij. En zelfs een weekje weg naar Rome, daar mocht jij niet ontbreken. Samen naar het Colosseum, naar Pompeï en zelfs de Vesuvius beklommen. Ook Turkije was met jouw geweldig, heerlijk samen aan het strand. Na 6 jaar tijd kwamen daar dan mijn examens, ook daar heb je mij geholpen. Altijd droeg je al mijn spulletjes mee. Ik merkte toen al dat je vervaagde, je kleuren waren minder helder, en je liet her en der al een steekje los. Toch mocht ik er niets van weten, je zou en moest met mij meegaan naar mijn eerste dag op de Universiteit. Je kreeg het zwaar te verduren. Alle spullen werden zwaarder, er moest steeds meer mee. Het werd je allemaal teveel. Je knapte. Er ontstond een gat die ik niet meer kon repareren.

Dag lieve tas. Het is voorbij. Ook al heb ik nu een ander, ik zou je nooit vergeten. Jij hebt voor altijd een plekje in mijn hart.

Met jouw in Rome
Met jouw in Rome (2011)
Auteur:

Hoi lieve lezers. Dit ben ik, een klein, blond vrouw. Vol blunders en verhalen. Met een passie voor koken en lifestyle. En dat gaan jullie terug zien in mijn blog. Veel plezier. Liefs Karlijn

2 gedachten over “Dag oude vriend.

Geef een reactie

