Geplaatst in Inspiratie, Mijn Strijd, Mijn Verhaal

Een sportief begin

Wisten jullie dat je van zwemmen blauwe plekken kan krijgen? Nou echt waar, het kan. Mijn beide schenen zijn bont en blauw en er zit een grote blauw, paarse plek op mijn bovenarm.

Misschien ben ik nu niet helemaal eerlijk. Ik was natuurlijk wel aan het zwemmen, maar mijn trainer besloot om er nog een tikkie bovenop te doen. Eigenlijk begon het hele verhaal zondagmorgen. Ik besloot van op een maandag gezond te beginnen, eens te gaan beginnen op een zondag. Want anders blijf je het maar uitstellen. Dus ik heel sportief, stap mijn bed uit en trek gelijk mijn sportkleren uit. Om heerlijk een stuk te gaan hardlopen in het zonnetje. Lees 2 minuten wandelen 3 minuten hardlopen en dat 3 keer. Conclusie, gigantische spierpijn de dag erna.

Toen was er dus de maandag, jeweetwel, die dag met de gigantische regenbuien en onweersbuien. De dag dat ik dus mijn zwemtraining heb, buiten. Na 4 weken niet gezwommen te hebben, vond ik het wel jammer als het niet door zou gaan. Gelukkig was op het moment dat mijn training was het onweren gestopt. Trainer was er niet op voorbereid dat we konden zwemmen, dus hij had niets voorbereid. Waarop ik dacht dat ik gewoon lekker rustig kon zwemmen. Nou niet dus, het begon al met 250 meter inzwemmen, paar banen onder water, sprintjes trekken. Waarop ik dacht dat mijn spieren het echt niet meer aan konden, bedacht hij iets nieuws. Halve baan sprint, halve baan rustig, kant op klimmen en dan 5 push-ups. Dan weer halve baan sprint, halve baan rustig en dan kant op en 5 dips. En dit een paar keer achter elkaar. Echt waar, op het eind kwam ik de kant niet meer op, zo erg trilde mijn armen. Op het moment zelf kon ik mijn trainer wel vervloeken, achteraf ben ik hem er wel dankbaar voor. Ik voel me in ieder geval sportief, en het is een mooi begin van een nieuwe levensstijl. Maar die blauwe plekken hadden niet gehoeven, haha.

Hebben jullie deze week nog een zware training gehad?

Auteur:

Hoi lieve lezers. Dit ben ik, een klein, blond vrouw. Vol blunders en verhalen. Met een passie voor koken en lifestyle. En dat gaan jullie terug zien in mijn blog. Veel plezier. Liefs Karlijn

3 gedachten over “Een sportief begin

Geef een reactie

