Geplaatst in Mijn Verhaal

Ik ben toch geen hond?!

Onze hond, Jikke

Dat ik klein ben, dat weten jullie onderhand natuurlijk al. Nu heb ik daar vaak totaal geen problemen mee. Mijn neef die vind het vaak grappig om naast me te staan en dan te vragen “heeft 1 van jullie Karlijn gezien?”. Of als ik net iets lager zit dan de rest, dat ze dan vragen “voel je je niet klein zo?”. Of juist met zijn alleen om me heen gaan staan en het dan te vragen. Kijk, ik heb daar niet zo heel veel problemen mee.

Het ding waar ik wel een probleem mee heb, is dat ze me klopjes/wrijfbeweging geven op mijn hoofd. Huh, zou je denken, klopjes op het hoofd, maar ja het gebeurt. De meeste zijn namelijk groter dan dat ik ben, en als ik dan weer iets heb gezegd of weer super hysterisch bezig ben, dan geven ze een klopje op mijn hoofd. Zie het als een schouderklopje, maar dan niet op de schouder. Ik snap ook niet waarom je het zou doen. Bij honden zal dit redelijk normaal zijn, toch ook weer niet. Het komt namelijk erg dominant over van de baas op de hond. En zo komt het bij mensen ook over.

Natuurlijk gebeurt dit wel vaker om me heen, toch blijf ik het een raar gedrag vinden. Ikzelf zou er nooit aan beginnen, het straalt dominantie uit en ik kom toch niet bij andermans hoofd. Wel vraag ik me af waar dit gedrag vandaan komt. Want we passen het ook toe op honden, terwijl honden er ook niet op geattendeerd zijn.

Hebben jullie dit wel eens meegemaakt? Of enig idee waarom iemand die zou doen?

 

 

Auteur:

Hoi lieve lezers. Dit ben ik, een klein, blond vrouw. Vol blunders en verhalen. Met een passie voor koken en lifestyle. En dat gaan jullie terug zien in mijn blog. Veel plezier. Liefs Karlijn

3 gedachten over “Ik ben toch geen hond?!

      1. Op zich is dat wel een logische reden. Moet nu eigenlijk wel lachen als we die reden in mijn context zouden zetten, haha.

Geef een reactie

