Geplaatst in Inspiratie, Mijn Strijd, Mijn Verhaal

Mijn Strijd.

Om het merk “Abercrombie & Fitch” is een hoop gedoe. Groot gelijk trouwens. Het merk is in opspraak omdat de kleding die ze verkopen alleen geschikt is voor dames met maatjes xxs, heren die een sixpack hebben en medewerkers die niet lelijk dienen te zijn. Dat imago dat ze zo graag wilde bereiken en hebben bereikt, werkt nu tegen ze. De modewereld veranderd, het gaat niet alleen meer om dunne, platte modellen en modellen met sixpacks, vollere figuren zijn nu welkom. Oh zou je denken, ook mensen met een klein buikje. Nee dat absoluut niet, eerder modellen met een mooie boezem en een kont. Om het maar even gemakkelijk te zeggen.

Nu is er natuurlijk niets mis met het modebeeld van slanke dames, in de meeste gevallen laat het zien dat je gezond leeft, genoeg sport. Maar het kan veel meiden aansporen om ook slank te zijn. Zij weten vaak nog niet hoe je dit op een gezonde, natuurlijke manier doet.

Zelf ben ik altijd al een wat voller meisje geweest. Een bolle baby, wat mijn ouders niet heel erg vonden. Hield tenminste makkelijk vast. Dankje pap en mam. Maar ook op de basisschool en middelbare was ik altijd al een beetje wat ronder. Dat iets dikker zijn dan de rest heeft altijd wel een rol gespeeld in mijn zelfvertrouwen, vooral omdat mijn hobby zwemmen is. En dan geef je jezelf best wel bloot. Ik besloot daarom om in 6 VWO gezonder te gaan leven, meer te sporten. Met de hoop een paar kilo kwijt te raken. Nu ben ik het afgelopen jaar niet echt afgevallen, eerder 10 kg aangekomen. Maar mijn lichaam is van bol, naar meer vrouwelijk figuur gegaan. Dat laatste heeft mijn zelfvertrouwen wel een boost gegeven. Ik ben nu eindelijk blij met mijn lichaam, helaas heeft die 10 kg extra er wel voor gezorgd dat mijn hoofd was dikker is geworden en ik van die geweldige “love handles” heb gekregen, zoals ze dat dan noemen. Wat resulteert in strakker zittende broeken en shirtjes. Dus daar moet verandering in komen.

Die 10 kg extra heeft gelukkig wel een reden, ik ben nogal een stress eter. Bij ieder stress momentje wil ik graag wat te eten hebben. En aangezien er de laatste 1,5 jaar erg veel gebeurd is, qua familie, studie en mijzelf is er gelukkig wel een verklaring voor. Maar nu moet er echt verandering in komen.

Voor de zomer, lees augustus, zou ik het liefst 3 à 4 kilo kwijt willen. Ik hoef niet superslank te zijn, nee dankje. Maar gewoon dat mijn breedte net was beter past bij mijn lengte. Want hoe dikker ik ben, hoe kleiner ik lijk, en dat moeten we natuurlijk niet hebben met mijn lengte, haha.

Deze strijd tegen mijn ietwat “overgewicht” ga ik met jullie delen. Waarom? Om andere mensen te stimuleren die ook een paar kilo kwijt willen, zodat we er samen tegen kunnen strijden. Ook om mijzelf meer motivatie te geven, want niets is zo erg als tegen andere mensen zeggen waarom het niet lukt. Als je gewicht probeert te verliezen in je eentje, hoef je behalve aan jezelf, aan niemand verantwoording te geven. Vertel je het aan andere, dan wil je aan die anderen graag laten zien dat je het kan. Graag wil ik dit doen op een pure manier, ofwel gezond eten, weinig tussendoortjes en veel sporten.

Dus ik breng een toost uit op een gezonde levensstijl “heft theeglas op”.

Auteur:

Hoi lieve lezers. Dit ben ik, een klein, blond vrouw. Vol blunders en verhalen. Met een passie voor koken en lifestyle. En dat gaan jullie terug zien in mijn blog. Veel plezier. Liefs Karlijn

5 gedachten over “Mijn Strijd.

  1. Super tof dat je dit gaat doen! Ik ben benieuwd naar het verloop. Nog een tip van mij: verbied jezelf qua voedsel niets, maar voeg gezonde dingen toe. Toevoegen is altijd positiever dan verbieden, dus zorg gewoon dat je altijd komkommer/tomaat/noten/etc bij de hand hebt, en als je dan eens echt zin hebt in chocolade moet dat kunnen! Op den duur heeft je lichaam namelijk wel minder zin in dat soort zoetigheid 🙂 succes Karlijn!

  2. Wauw! Je zult vast een hele grote inspiratie worden voor velen :)! Heel knap dat je alles deelt. Je moet jezelf alleen geen tussendoortjes verbieden. Als je elke drie uur iets eet gaat je metabolisme beter werken 🙂 Je kunt ongezonde tussendoortjes wel vervangen door bijv een appel. Het hoeft niet groot te zijn. En kies een sport die je leuk lijkt, als je nu al denkt dat hardlopen hel is bijvoorbeeld, moet je er misschien ook niet aan beginnen. Als je iets leuk vindt, dan hou je het ook beter vol. (en dat wordt het misschien zelfs een ‘verslaving’ ;))

    1. Dankje. Gelukkig ben ik dol op zwemmen, dus dat sporten moet wel goedkomen. Het grootste probleem worden die tussendoortjes, vaak kies je toch voor een simpel koekje, terwijl je eigenlijk net zo makkelijk een appel kan pakken. Het wordt, zoals velen zeggen, gewoon een verandering van je levensstijl. Als je eenmaal gewend bent om gezond te eten en te sporten, dan wordt het hopelijk een gezonde “verslaving” 🙂

Geef een reactie

