Geplaatst in Mijn Verhaal

Met of zonder?

Met mijn ietwat bolle gezichtje, mijn lengte van net één meter vijftig, zien mensen mij vaak niet aan voor een 19 jarige vrouw. Op zich kan ik dat ook wel begrijpen, want als ik eerlijk ben, als ik iemand zoals mij tegen zou komen zou ik diegene ook niet geloven op haar leeftijd. Dat ik zo klein ben dat vind ik nog geeneens zo erg. Maar die leeftijd, dat maakt het zo erg. Want als je mij naast iemand van 16 zet, die wel een normale lengte heeft, dan schatten ze haar vaak ouder dan mij. Én dat is vre-se-lijk.

Het was vooral vorig jaar, op mijn vakantie naar Engeland, een ramp. Bij ieder natuurpark, museum of iets anders, schatte ze me altijd als iemand van 15-16 jaar. Ik voelde me zwaar depressief. Gelukkig kwam ik er op het eind van de vakantie achter dat het niet aan mij lag, maar aan het reisgezelschap. Blijkbaar leken mijn ouders gewoon heel jong, waardoor ik en mijn zusje ook jong werden geschat. Leuk voor mijn ouders, maar mijn zelfvertrouwen was dus wel even weg.

Gelukkig is daar de ID kaart die wel mijn echte leeftijd laat zien, handig met drank kopen want anders kreeg ik geen druppel mee. Nu heb ik sinds kort, lees afgelopen woensdag, Radler ontdekt. Met het aankomende warme weer, de aanbieding van Grolsch moest deze dus even gehaald worden. Ik langs bij de desbetreffende supermarkt, schap leeg. Dus ik aan een medewerker,
“heeft u nog Grolsch Radler?”. Medewerker: “die zitten in flesjes toch?”. Ik: “ja of in blikjes, maakt me niets uit.”. Medewerker: “had u met of zonder gewild”. Ik verbaasd als wat, herhaal nog een keer dat het om Radler gaat. Ben toch niet toevallig beland in een cafetaria. Waarop de medewerker antwoord, met of zonder alcohol. Hihi, die zag ik dus niet aankomen. Ik koos natuurlijk voor met, want dat heeft net iets minder fanta smaak. Maar wat kiezen jullie, met of zonder?

Auteur:

Hoi lieve lezers. Dit ben ik, een klein, blond vrouw. Vol blunders en verhalen. Met een passie voor koken en lifestyle. En dat gaan jullie terug zien in mijn blog. Veel plezier. Liefs Karlijn

7 gedachten over “Met of zonder?

  1. Ik vind Radler echt heel smerig, maar wat betreft andere alcoholische dranken… Ik hou er niet zo van, drink het bijna nooit. Wel leuk stukje! 🙂

    1. Dankje! Volgens mij is Radler, net zoals rosébier echt een kwestie van smaak. Je moet er maar net van houden. Maar ik geef je groot gelijk, een koud glas IceTea gaat er bij mij net zo lief in als iets met alcohol.

    1. Ik zat er al over te denken om binnenkort gewoon een blind proeftest te houden met welke Radler ik het lekkerst vind. Maar aangezien ik nu een “tukker” ben, is Grolsch meestal toch de enige optie 😉

  2. Ik wist niet dat Grolsch ook Radler maakte. Weer wat geleerd.
    Radler is bij warm weer lekker verfrissend, ook zonder alcohol. De keuze met of zonder hangt een beetje af van de omstandigheden. Als ik veel wil drinken en nog in de auto moet stappen dan is het zonder. In alle andere gevallen met.

    1. Klopt. Ik denk dat Radler in de winter ook niet te drinken is. Maar voor de BBQ is het echt een perfect drankje, valt niet te zwaar en past bij de meeste gerechten.

Geef een reactie

