Geplaatst in Inspiratie, Mijn Verhaal

Een open eind.

In het donkere duister van de nacht liep de man over straat. De zwarte pantalon, colbert en gilet stonden hem goed. De witte schoenen met een kleine hak en de witte blouse straalde uit dat het een nette zakenman was. Maar waar ging die man dan heen in deze koude nacht op dat tijdstip. Waarom keek hij steeds schichtig om zich heen. Was hij bang dat iemand hem zag? Bang dat zijn vrouw hem betrapte op vreemdgaan? Bang dat iemand hem achtervolgde? De blaadjes ritselde op de achtergrond, de wolken maakten plaats voor een volle maan. De straten werden lichter, de man ging sneller lopen. Het lopen maakte plaats voor joggen, niet veel later was het joggen vervangen voor rennen. Hij rende weg de stad uit, weg naar het bos

Vroeger versleet ik het ene boek naar het andere boek. Het ene boek maakte me razend enthousiast, bij het andere boek kon ik de schrijver wel vervloeken na die tijd. Niet omdat het boek nou zo slecht was, juist alles behalve dat. Je slaat bladzijde na bladzijde om, benieuwd waar die man heen gaat. En net dat je denkt dat de volgende bladzijde de ontknoping laat zien, zie je een witte pagina met twee woorden. Het Eind. 

Werkelijk waar, als ik ergens een hekel aan heb, zijn het open eindes. Je hebt ze in films, series en boeken. Waar in de meeste gevallen wel een vervolg komt, zijn er ook veel waarvan er dus echt geen vervolg komt. Hoe loopt het dan af, wat gebeurt er met de mensen, wie heeft die moord gepleegd. Waarom schrijft die schrijver niet gewoon een slot. Was hij van plan om wel een vervolg te maken? Geen geld om het af te maken? Of gewoon om mensen zoals mij te irriteren.

Het is niet zo dat ik echt een tik heb dat alles een einde moet hebben. Zoals Sheldon van de “Big Bang Theory“, waarbij alles een dicht einde moet hebben. Alleen bij entertainment doeleinden hoort het gewoon een einde te hebben, is het niet een goed einde dan is het wel slecht einde. Het is een vermaak, vermaak dient geen vragen op te roepen, het dient je rustig te maken. Toch?

Hoe denken jullie over open eindes? Sheldon vind het in ieder geval niets.

 

Auteur:

Hoi lieve lezers. Dit ben ik, een klein, blond vrouw. Vol blunders en verhalen. Met een passie voor koken en lifestyle. En dat gaan jullie terug zien in mijn blog. Veel plezier. Liefs Karlijn

Een gedachte over “Een open eind.

Geef een reactie

