Geplaatst in Inspiratie, Mijn Verhaal

Twijfelmomentje – Doorgaan of stoppen.

Misschien dat jullie een eerder blogpost nog kunnen herinneren over sporten. Hierin ging ik ook al in op hoe sportief ik was (ugh ugh). Sporten is nooit echt mijn ding geweest denk ik. Het leren zwemmen, steeds een dolfijntje meer en uiteindelijk mijn A en B diploma halen, kan ik me eigenlijk niet goed meer herinneren. Wat ik nog wel weet is dat ik toen, of het van mijzelf kwam of van mijn ouders, op jazz ballet heb gezeten.

Dat jazz ballet vond ik wel erg leuk om te doen, pasjes leren, muziek en uiteindelijk na een jaar een optreden. Ook heb ik, verbazingwekkend als ik er nu op terug kijk, nog op turnen gezeten. Ik met een ongelooflijk niet lenig lichaam, heb het wel een halfjaar volgehouden. Leuke ervaring hoor, maar op de een of andere manier viel ik altijd over de trampoline, of knalde ik keihard tegen de bok aan. Tussendoor zat een vriend van mij op redding zwemmen, waardoor mijn ouders besloten mij daar ook op te doen. Uiteindelijk ben ik nu al meer dan 12 jaar bezig met het beoefenen van deze sport. en ben ik al 7 jaar lang gestopt met dansen, het werd toch te makkelijk en ik was niet goed genoeg om bij de elite te mogen.

Mijn enthousiasme was vooral na 5 jaar erg groot, ik wou graag lesgeven hierin, bewaken bij festivals enzovoort. Helaas vervloog dit enthousiasme langzamerhand, ik ging werken, weinig tijd en een vriendin van mij die ook niet echt de motivatie had om verder te gaan. Dus in plaats van het doorgaan met diploma’s halen, besloot ik bij de vereniging, AVRB, te blijven en te gaan conditie zwemmen om het toch niet te gaan verleren. Hierdoor verliepen mijn diploma’s, het hele systeem werd overhoop gehaald dus alle diploma’s werden ongeldig. In de twee jaar tijd dat ik aan conditietraining heb gedaan, besefte ik dat alleen maar zwemmen niets voor mij is. Ik vind het leuk hoor, maar variatie is wel noodzakelijk.

Toen ik dan ook ging verhuizen naar Enschede, stopte ik bij de AVRB, en moest ik op zoek naar iets nieuws. Mijn liefde voor zwemmen was er nog steeds en besloot ik bij de Rescue kant van Piranha te gaan. De eerste paar keren waren voornamelijk schrikken, niet van de mensen die daar zwommen, maar van het gigantische enthousiasme wat er heerst om het goed te kunnen. Het was een heuse verandering voor mij, al die motivatie was ik natuurlijk niet gewend.

Nu 4 weken geleden was de laatste keer dat ik gezwommen had, in verband met vakantie en ziekte kon ik deze weken niet komen. In deze periode heb ik vaak zitten twijfelen of ik nog door moet gaan met de sport, die motivatie was bij mij allang verdwenen en ik voel me er vaak de beginneling. Tot ik afgelopen maandag ging kijken bij de training, gewoon voor de gezelligheid. Er waren nog bewakers nodig voor een evenement die dinsdag georganiseerd door de UT, dus ik besloot voor een uurtje te gaan. Dat uurtje heeft mijn besluiteloosheid gelijk weggevaagd, tijdens die bewaking mocht ik op een bootje zitten en het liet mij weer zien waarom ik redding zwemmen zo leuk vond.

Nu zit ik bij een leuk, enthousiast team, met een schatten van lieve mede redding zwemmers en ben ik vastbesloten om volgend jaar mijn EHBO te halen en misschien wel een lifesaver diploma.

Hebben jullie wel eens een twijfelmoment gehad over of je moet overstappen op iets nieuws of gewoon doorgaan?

Auteur:

Hoi lieve lezers. Dit ben ik, een klein, blond vrouw. Vol blunders en verhalen. Met een passie voor koken en lifestyle. En dat gaan jullie terug zien in mijn blog. Veel plezier. Liefs Karlijn

Een gedachte over “Twijfelmomentje – Doorgaan of stoppen.

Geef een reactie

