Geplaatst in Baked, Fashion, Mijn Verhaal

Mini Tomaatjes in een bakje.

Je ouders gingen vaak naar dezelfde winkel, omdat het goedkoop was of toch meer omdat de winkel prettig winkelt. Als kind neem je dit principe in de meeste gevallen over. Je gaat naar dezelfde winkel als waar je ouders altijd heen gaan, gewoon omdat je het gewend bent. Maar als je dan als studente het huis uit gaat, dan kom je in een nieuwe buurt terecht met andere winkelkeuze. De meeste studenten moeten dan gelijk voor alles zelf zorgen. Brood, fruit, snoep, koek, alles moet zelf betaald worden. Dus als studente was het een logische keus geweest om voor de goedkoopste winkel in de buurt te gaan, de Lidl in mijn geval. Om de kwaliteit hoef je het niet te doen zegt men, alhoewel ik persoonlijk vind van wel. Want geloof me, 9 op de 10 keer dat ik winkel bij de Lidl hebben ze daar absoluut niet het beste fruit zoals staat in de Consumentenbondgids. Kan aan de winkel liggen hoor, misschien dat andere filialen het niet hebben. Al met al is dat de reden dat ik toch liever bij de AH ga winkelen, ook omdat ik hiermee ben opgegroeid. Het winkelt prettig, het fruit kun je zelf pakken en het is bekend. De keuze naar de Jumbo in de buurt was voor mij dan ook geen optie, tot vandaag.

Al vaak ben ik langs de Jumbo gelopen, nooit naar binnen, want de AH had wel wat in de aanbieding dat ik nodig had. Dus liep ik er keer op keer stug langsheen. Tot er deze week geen leuke aanbiedingen waren bij de AH, dus steeg mijn nieuwsgierigheid of de Jumbo dan wel echt goedkoper was dan de AH. Dus ik liep naar binnen.

En daar komt het, het eerste beeld wat ik zie is de manden vol met verschillende kleuren mini tomaatjes. Met als bijschrift, vul het bekertje voor 1,49 euro. En dat kon ik natuurlijk niet weerstaan. Mijn verslaving voor de mini tomaatjes is gegroeid nadat ik vaak zin had om iets te eten, maar niet de moeite wou nemen om een appel te snijden. En mini tomaatjes zijn kant en klaar om zo op te eten, dus simpeler kan niet. Daarnaast had ik dit principe nog nooit gezien, maar ik ben fan. Hoe leuk is het om zelf je tomaatjes samen te stellen, zo probeer je ook nog eens andere kleuren. Het schetste echt mijn verbazing dat dit kon, hihi. Mijn enthousiasme voor dit is misschien net iets te veel, maar als je het nog nooit gezien had.

Mix Tomaatjes

Al met al lijkt de Jumbo best veel op de AH, ook qua producten is de Jumbo net een paar cent goedkoper, niet benoemmens waardig. Het fruit zag er prima uit en alle vakken waren netjes gespiegeld rond 3 uur ’s middags.

Het moraal van het verhaal. Mocht je net zoals ik altijd dezelfde winkel bezoeken, soms kan het geen kwaad om eens een andere winkel te bezoeken. Wie weet wat je daar weer tegenkomt 🙂

Waar gaan jullie altijd winkelen?

 

 

Auteur:

Hoi lieve lezers. Dit ben ik, een klein, blond vrouw. Vol blunders en verhalen. Met een passie voor koken en lifestyle. En dat gaan jullie terug zien in mijn blog. Veel plezier. Liefs Karlijn

Geef een reactie

