Geplaatst in Baked, Mijn Verhaal

Foodsel – Tomatenzalm

Tomatenzalm

Lieve genieters,

Kun je mijn post nog herinneren over die bruschetta? Deze zalm is een variatie hierop. Als het om eten gaat, kan ik erg genieten van gezond eten. Natuurlijk vind ik een ongezond patatje op zijn tijd ook lekker, maar als eten echt puur gezond is, dan geniet ik daar gewoon erg van. Vooral als er dan ook nog vis bijzit, dan is mijn dag eigenlijk compleet. Vroeger at ik altijd kibbeling als vis, heerlijk, maar het kan bij lange na niet op tegen een vers stukje zelf gekruide vis.

In eerste instantie at ik altijd vis, gekruid met gewone viskruiden of met de Krispi Citroen&dDille kruiden van Verstegen. Heerlijk, maar je kan natuurlijk nog veel meer spelen met vis. Vandaar de tomatenzalm.

Ik kwam op het idee toen ik graag zalm wilde eten, maar niet weer met die kruiden van Verstegen. Op dat moment had ik nog wel tomaten in huis van de Bruschetta, en toen ontstond een idee.

De Ingrediënten Kies zelf voor hoeveelheid personen.

  • Stuk zalm, meestal tussen de 150 tot 200 gram per persoon
  • Italiaanse kruiden, verse of niet verse. verse zijn wel het lekkerst
  • 2 teentjes knoflook per stuk zalm
  • 2 tomaten per stuk zalm, eventueel 3.
  • Beetje citroensap
  • Beetje olie
  • Peper, zout
  • Ovenschaal.

Het Recept. Als eerste, verwarm de oven voor op 180 graden. Snij de tomaten in grove blokjes, ze hoeven niet erg klein te zijn. Doe alle tomatenblokjes in een schaal, voeg er een beetje olie bij, beetje citroensap. Voeg na smaak de Italiaanse kruiden toe. Snij hierna de teentjes knoflook in twee delen. Leg de schaal daarna even aan de kant en pak de zalm. Bekleed de zalm met wat peper en zout. Pak hierna de ovenschaal erbij, doe er ietsjes olie in. Giet er iets van het tomaten mengsel in. Leg hierna de zalm op het tomaten mengsel. Giet de rest van het tomatenmengsel over de zalm. Leg de stukjes knoflook op de juiste plekken om te zorgen dat de smaak van knoflook vrijkomt tussen de tomaat en zalm.

Zalm in Ovenschaal

Zet de zalm hierna in de oven voor ongeveer 20 minuten, ligt aan de oven, op 180 graden. Lekker met rijst of gebakken aardappelen.

TIP. Het is ook een perfect BBQ gerecht. Doe de zalm met het tomatenmengsel in een pakketje van aluminiumfolie. Leg het voor ongeveer 20 minuten op de BBQ en je hebt een heerlijk BBQ gerecht.

Ben benieuwd wat jullie ervan vinden als jullie het geprobeerd hebben!

Eet Smakelijk! Karlijn

 

 

 

 

Auteur:

Hoi lieve lezers. Dit ben ik, een klein, blond vrouw. Vol blunders en verhalen. Met een passie voor koken en lifestyle. En dat gaan jullie terug zien in mijn blog. Veel plezier. Liefs Karlijn

Geef een reactie

