Geplaatst in Baked, Inspiratie, Mijn Verhaal

Food Revolution Day – Jamie Oliver

Food Revolution Day

Er zijn weinig koks die me echt inspireren. Weinig is raar, je zal verwachten dat het er veel meer zijn. Maar zoals veel koks doen. Ze maken echte “masterchef gerechten”. Die gerechten die je alleen kan zien in sterrenrestaurants, het liefst nog met een “Michelin ster”. En met ingrediënten die gewone burgers niet altijd bij de hand hebben, denk aan saffraan of aan verse producten. Niet producten uit blik. De gerechten zijn vaak klein, lastig te bereiden en vaak niet genoeg om zonder een voor of nagerecht te genieten.

Natuurlijk ben ik een groot fan van Masterchef Australië. De koks zijn super daar en de producten die ze daar hebben zijn geweldig. Maar om die gerechten na te maken, dat lukt echt niet zonder daarvoor 2 uur in de keuken te staan.

Het probleem wat dan ontstaat is dat er steeds meer van zulke programma’s ontstaan. Mensen kijken naar zulke gerechten, en bij vele kan dan de moed in de schoenen zinken omdat ze zulke gerechten toch niet na kunnen maken. Dus komt er maar een magnetronmaaltijd op tafel.

Jamie Oliver

Gelukkig bestaat daar Jamie Oliver. Mijn favoriete kok. Deze Britse kok pleit voor minder fastfoodgerechten. Hij wil duidelijk maken dat het mogelijk is voor weinig geld en in korte tijd gezonde gerechten te maken. Deze gerechten zien er geweldig uit, ondanks dat het zo’n grote hoeveelheid is. En dat vind ik zo super aan Jamie Oliver. Het zijn gerechten die iedereen kan maken. Natuurlijk bestaan er meer van zulke koks, maar wat maakt Jamie Oliver dan zo bijzonder.

Hij bedacht namelijk de Food Revolution Day. Deze dag, wat voornamelijk groot is in Engeland. Is een dag van promotie om de Britten te laten zien dat gezond eten niet moeilijk hoeft te zijn. Het thema is ieder jaar anders, maar dat gezond eten is de leidraad. Dit jaar valt deze dag op vrijdag 16 mei. 

Veel mensen in Nederland hebben nog nooit van deze dag gehoord, daarom wil ik er met dit bericht wat verandering in brengen. Nu jullie weten wat de dag inhoud. Wil ik jullie aansporen om op vrijdag 16 mei allemaal gezond te gaan eten! Dit bericht is ook een aanleiding voor meer berichten over Jamie Oliver, gezonde producten en hoe je snel en simpel gerechten kunt maken. Hopelijk vinden jullie het wat!

Liefs Karlijn

Auteur:

Hoi lieve lezers. Dit ben ik, een klein, blond vrouw. Vol blunders en verhalen. Met een passie voor koken en lifestyle. En dat gaan jullie terug zien in mijn blog. Veel plezier. Liefs Karlijn

Geef een reactie

