Geplaatst in Mijn Verhaal

De peuterspeelzaal

 

hihi, wat een bol koppie had ik toen :)
hihi, wat een bol koppie had ik toen 🙂

Na meer dan 10 weken lang knallen was ik helemaal kapot. En met in het achterhoofd dat ik tot en met eind juni nog moest knallen zonder enige vakantie. Ja dat trok ik dus echt niet. Dus koos ik ervoor om gewoon een paar dagen school te skippen en gewoon te gaan ontspannen met mijn familie. In eerste instantie echt vreselijk, ik had zoveel dingen die gedaan moesten worden. Voor ieder van die dingen had ik dan ook internet nodig, en mocht dat er dan net niet zijn. Dus werd het een paar dagen weg, zonder enige whatsapp en ander contact met de buitenwereld. Heerlijk! Dankzij dat ben ik nu ontspannen dan ooit, die komende paar weken kom ik zeker weten door.

Eenmaal terug had ik weer volop internet. Kwam ik erachter dat sommige vakken toch moeilijker zijn dan ik had gedacht, oef hallo stress. En kreeg ik een whatsappje dat me best wel heeft opgevrolijkt. Ik kreeg een foto toegestuurd van een blond meisje, rond de 4 jaar oud, met de vraag “ben jij dat?”. In eerste instantie dacht ik huh, maar ja, dat was dus wel mij op die foto. Bleek dat een goede vriendin van mij op dezelfde peuterspeelzaal heeft gezeten als ik. Ze was een oud filmpje op een videoband aan het omzetten naar een mp4. Dus nu heb ik een filmpje van mij uit 1998 van mijn peuterspeelzaal. Superleuk.

Het zette me daarnaast wel aan het denken. Want al die stress die ik nu heb, had ik daar niet. Ik hoefde me toen nog nergens zorgen om te maken, ik kon lekker knutselen, met water spelen, koekjes eten. Allemaal zonder die achterliggende vragen, “moet ik niet wat voor uni doen” of “oef, weer een kilo zwaarder”. Nee dat hoefde allemaal niet. Wat zou het soms heerlijk zijn om dat weer te kunnen herleven. Even gewoon helemaal nergens aan denken, niet te hoeven doen. Heerlijk lijkt me dat. Maar aan de andere kant, na al die stress, komt dan eindelijk dat moment dat je alles af hebt gemaakt. En je een geweldig voldaan gevoel krijgt. Volgens mij kan daar een stressvol leven niet tegenop. Oké, zonder stress iets bereiken is natuurlijk ook geweldig. Maar naar mijn mening is dat beetje stress juist wel goed, want zonder stress zou betekenen dat het je te gemakkelijk afgaat of je echt gewoon alles aankan zonder te stressen. Nu moet ik er wel bij zeggen dat teveel stress ook niet goed is, maar een klein beetje juist wel.

Zijn jullie net zulke stresskippen als dat ik ben of hebben jullie nooit stress?

Liefs Karlijn

 

Auteur:

Hoi lieve lezers. Dit ben ik, een klein, blond vrouw. Vol blunders en verhalen. Met een passie voor koken en lifestyle. En dat gaan jullie terug zien in mijn blog. Veel plezier. Liefs Karlijn

Geef een reactie

