Geplaatst in Baked, Mijn Verhaal

Stroopwafelcake met vertraging

Cakepops met stroopwafelkern
Zelfgemaakte cakepops met stroopwafelkern

Ik loop al dagen met een idee rond, een recept om eerlijk te zijn. Eigenlijk is het niet echt een bijzonder recept, misschien ook weer wel. Het is in ieder geval een favoriet en ik maak het al bijna 5 jaar met plezier klaar. Vooral met Pasen als lekkernij is dit voor de oerhollandse mensen onder ons een genot. Helaas zijn er dan van die momenten, dat je klaar zit om te gaan schrijven en je dan toch weer geroepen wordt om iets te doen. Ondanks dat Pasen al voorbij is, zijn er genoeg andere redenen om dit een keer te gaan bakken.

Zoals zaterdagmiddag, net terug van mijn werk. Snel een uurtje de tijd om een uitgebreid blog te schrijven, om daarna de stroopwafelcakepops die ik die dag daarvoor had gemaakt te versieren en ze op te peuzelen bij een filmavond. Helaas was aan mij de taak om de was te regelen, dus bleef er geen tijd meer over. Die zondag was ik zo brak als het maar kon, dus in plaats van mijn voornemen om voor de paasbrunch nog snel te schrijven, lag ik tot 1 uur in mijn bed. Om bij thuiskomst ’s avonds laat gelijk me bed maar weer in te duiken. Toen was er de maandag, tweede paasdag. De dag dat we nog een keer gingen borrelen, vroeg vertrokken, laat teruggekomen.Om die dag erna mijn eerste week van het nieuwe kwartiel te beginnen, drukke dag met veel geregel qua commissiewerk en dan de woensdag, weer een lange dag met commissiewerk, zwemmen en stappen. Maar gelukkig is er nu dan de donderdag, waarin ik eindelijk dit met jullie mag delen! HERE I AM met mijn awesome simpele stroopwafelcake recept.

Het begon allemaal een paar jaar geleden, ik verzot op stroopwafels, was op zoek naar een recept met deze heerlijke lekkernij. Natuurlijk had je al stroopwafelijs, stroopwafelpudding en de echte stroopwafels. Maar ik wou iets anders en naar even zoeken kwam ik op een stroopwafelcake. Hierop heb ik in de loop van tijd veel variaties op bedacht, zoals de cakevorm, cupcakevorm en in cakepops. Het recept is hetzelfde, de vorm kies je zelf.

Het allersimpelste is om een pak cakebeslag te kopen. Dit kan van ieder merk zijn die je maar wilt. Na de beschrijving op de verpakking gevolgd te hebben, kun je na eigen vrijheid stukjes stroopwafel toevoegen. Meestal heb je rond de 1 pak stroopwafels nodig per cake. De stroopwafels breek je in kleine stukjes en meng je door het beslag. Hierna kun je het beslag in de vormpjes gieten. Een andere optie is om het beslag laag voor laag in de vorm te doen en tussen iedere laag stroopwafels te strooien.

Een andere optie is om het beslag zelf te maken met bloem, suiker enzovoort. Een goed recept hiervoor komt van smulweb. Sinds mijn ontdekking gebruik ik, als ik meer tijd heb, dit recept om stroopwafelcake te maken. Alle rechten gaan dan ook na de fantastische eigenaar van het recept die dit online heeft gezet. Het heeft veel meer smaak dan uit een pak. Maar dat is mijn mening.

Het leukste aan cakebeslag is dat je er van alles mee kan doen. Je kan het als kleine hapjes maken in een cakepop, als cupcakes voor een high tea of als een dik plak cake voor een verjaardag. En de variaties die je met cakebeslag kan doen zijn ook oneindig, zoals nu dan stroopwafels, maar vruchten zijn natuurlijk ook mogelijk. En het leukste is dat het zo gemaakt is. Eigenlijk is een recept daarom ook overbodig, maar je moet maar net het idee hebben om juist dat in een cake te verwerken.

Hebben jullie al eens stroopwafelcake gegeten? En hoe vonden jullie het?

Liefs Karlijn

 

 

 

 

Auteur:

Hoi lieve lezers. Dit ben ik, een klein, blond vrouw. Vol blunders en verhalen. Met een passie voor koken en lifestyle. En dat gaan jullie terug zien in mijn blog. Veel plezier. Liefs Karlijn

Geef een reactie

