Geplaatst in Inspiratie, Mijn Verhaal

Mijn lijfspreuk – Wet van Murphy

Wet van Murphy

De wet van Murphy. Als iets me op mijn lijf is geschreven, dan is dat deze wet. Natuurlijk is de wet iets uit zijn verband gehaald, en zijn er heel veel varianten op. Maar op de een of andere manier is het altijd dat ene kleine regeltje dat precies klopt bij de situaties waar ik mij af en toe in waan. Want als iets fout kan gaan, dan gaat daarna echt alles fout.

En dat gebeurde nou net deze week. Waar deze week voor mij bestond uit 1 herkansing en 2 tentamens en een vergadering, dus eigenlijk een week lang alleen maar blokken. Je zou denken, hier kan toch weinig mis gaan. Maar nee, nee. Niet als je Karlijn heet. Het begon allemaal op dinsdagavond. Normaal studeer ik op mijn kamertje, maar dit keer ging ik heel gemotiveerd naar de bibliotheek om te studeren. Waar ik mijzelf installeerde aan een tafel, viel mijn tas zo op de grond, dat ik de onderkant zag. En wat bleek. Er zat een gat in de onderkant van mijn tas. En die tas gebruik ik dus echt voor alles, school, vakanties etc.  Dus dat die kapot is, is erg jammer. Maar het had natuurlijk altijd erger gekund, zoals dat ik aan het lopen was, en alles was uit mijn tas gevallen inclusief mijn laptop. Dan was ik echt het haasje geweest.

Hierna kwam de woensdag. Mijn laatste tentamen voor dit kwartiel, dus voor de laatste keer mijn collegekaart uit mijn portemonnee om hem daarna weer voor 10 weken op te bergen voor de volgende tentamens.  Nu is die kaart, naast dat je hem nodig hebt voor tentamens, gelijkertijd een sportkaart. En laat ik nou net iedere woensdag zwemmen. En ja hoor, vlak voordat ik wil gaan zwemmen, kom ik erachter dat hij dus niet in mijn portemonnee zit. Hele tas, kamer etc. doorzocht. Conclusie, ik ben hem onderweg verloren toen ik met iemand mee fietste naar het station en weer terug. En nu is hij foetsie, weg. Dus mocht iemand hem gevonden hebben, mij gegoogeld hebben en hier terecht zijn gekomen. Ik wil hem graag weer terug en je kan er toch niets mee, ik daarentegen weer wel. Ik wil er zelfs een reep chocola voor aanbieden!  Niettemin ben ik toch gaan zwemmen, waar ik erachter kwam dat mijn badpak toch echt wel toe is aan vervanging. Want ja een doorschijnende badpak met voor de rest allemaal mannelijke zwemmers, dat kan echt niet. En in combinatie met een nieuwe tas, en een nieuwe collegekaart is dat een behoorlijk prijskaartje om even op te doeken voor een student.

Maar hield het daarbij op, nee. Na het zwemmen ben ik nog gezellig gaan kletsen bij een vriendin. Waar ik nog vroeg, wordt hier veel gestolen. Waarop zij zei, dat het wel meeviel. Alsnog een extra slot eromheen gedaan en naar binnen gegaan. En dan is er dat moment, dat je later op de avond wilt vertrekken, en je je fietssleutel niet kan vinden. Ja dan schrik je toch wel even. Snel naar mijn fiets gerend, en wat blijkt, de fietssleutel zat er nog gewoon in inclusief het slot dat om mijn fiets zat. Hoe blond kan ik zijn.

Natuurlijk alles wat mis kon gaan, ging ook mis. Maar daarnaast had ik ook nog wel geluk. Want mijn tas had kunnen breken, en mijn fiets had gestolen kunnen worden. En die 10 euro voor een collegekaart is gewoon dikke pech, maar het was erger geweest als het mijn ID kaart was geweest. Dus al met al was het een stressvolle week. Gelukkig heb ik nu een lang paasweekend voor mij!

Hebben jullie dat ook wel eens, dat als iets mis kan gaan, alles misgaat?

Liefs Karlijn

Auteur:

Hoi lieve lezers. Dit ben ik, een klein, blond vrouw. Vol blunders en verhalen. Met een passie voor koken en lifestyle. En dat gaan jullie terug zien in mijn blog. Veel plezier. Liefs Karlijn

Geef een reactie

