Geplaatst in Mijn Verhaal

Dit weer.

De sneeuw bleef weg, de regen bleef weg, maar de zon scheen juist volop.

Zo beschrijf ik het eerste kwartaal van 2014. Ondanks dat ik de sneeuw redelijk gemist heb. Want geef nou toe, kou zonder sneeuw kan gewoon niet. Mag gewoon niet. Was de zon toch wel redelijk welkom. Het zorgde ervoor dat die koude, regenachtige herfst van 2013 vergeten kon worden. Depressies waren volop verdwenen met dat eerste zonnestraaltje. Jurkjes en korte broeken konden op sommige dagen zelfs al gedragen worden.

Maar dan kwartaal 2. Op het eerste oog leek het net zo te worden als 1, maar niets is wat het lijkt. April doet lekker wat hij wil. De eerste drie dagen waren fantastisch, heerlijk warm. Maar toen kwam daar de KNMI met het verontrustende nieuws: “Onweer, hagel en wind maken einde aan zacht weer.”

In eerste instantie ga je er vanuit dat ze er natuurlijk dik naast zitten, totdat de dag zelf aanbreekt. Donkere wolken vertoonden zich al vanaf het begin van de dag. En ’s avonds barstte de hel los. En juist op dat moment, moet ik er juist met mijn fietsje doorheen.

Als het al regende in het eerste kwartaal, was er altijd de mogelijkheid tot een bus. Of je wachtte gewoon even, want het was toch zo weer droog. Maar juist op die momenten dat het keihard blijft doorregenen, met dikke wind. Juist dan is mijn enige mogelijk dat ik er op de fiets doorheen moet. En om het nog erger te maken, mocht ik er vanmiddag al weer door heen fietsen en mag ik er zo ook weer op mijn fietsje doorheen. Oneerlijk is het eigenlijk. Maar ook slecht van mijzelf dat ik hier al om ga klagen. Want het kan natuurlijk altijd erger, kijk maar op de foto. Gelukkig hoef ik er alleen maar door heen te fietsen, en niet ook nog zwemmen. Maar ja, dat klagen is op zijn tijd juist wel leuk. Je uit je frustratie, waardoor ik het in mijn geval van me af zet, en me daarna weer verder kan concentreren op de leukere dingen in het leven. In plaats van deze stomme regenbuien. 

Wateroverlast in Enschede 2013 (c) Nu.nl

 

Mochten jullie ook het weer van april testen, of zitten jullie gewoon lekker binnen op de bank met een warme kop chocolademelk?

Liefs Karlijn

Auteur:

Hoi lieve lezers. Dit ben ik, een klein, blond vrouw. Vol blunders en verhalen. Met een passie voor koken en lifestyle. En dat gaan jullie terug zien in mijn blog. Veel plezier. Liefs Karlijn

Geef een reactie

