Geplaatst in Media, Muziek

“Fangirling”

Goeie dag lieve lezers,

Sinds ik als 12 jarige de muziekzenders en youtube heb leren kennen, is mijn wereld qua muziek keuze enorm gegroeid. Waar ik daarvoor nog naar K3, de M-kids en Chipz luisterde, kwamen daar opeens artiesten als Kelly Clarkson, de Black Eyed Peas en de Pussycat Dolls. En als ik iets leuk vind, dan kan dat bij mij redelijk snel doorslaan tot een obsessie. Niet tot een obsessie zoals je ziet op tv, misschien is obsessie ook niet echt het goeie woord. Misschien is het eerder iets van “fangirling”.

Aan het begin was het nog niet zo erg, ik vond het gewoon leuk om naar al die artiesten te luisteren, en kwam er dan eentje langs op TMF of op de radio. Ja, dan mocht er niet weggezapt worden. Maar toen kwam dat punt dat al deze artiesten hun nieuwe albums hadden promoot, en even geen nieuwe liedjes meer hadden. Dus dan ga je op zoek naar nieuwe artiesten die enigszins een beetje leuke muziek hebben.

En daar was het dan, waarschijnlijk was ik 14 of 15 jaar, ik zappend opzoek naar een leuk programma om te kijken, tot daar TMF verscheen met nieuwe muziek. En net dat moment dat ik de zender op zette, was daar het nummer SOS van de Jonas Brothers. En ik was verkocht, misschien gewoon omdat redelijke knappe jongens waren of toch om het leuke deuntje van het nummer. Geen idee, mij kennende zal het die eerste reden wel geweest zijn. En dan ga je op zoek naar meer nummers, en ja die bleek ik allemaal leuk te vinden. En dat vonden mijn vrienden niet zo leuk, vooral omdat het waarschijnlijk ook niet zo’n goede band was en ik altijd wel weer zinloze feitjes wist over de band. Haha. Hierbij mijn welgemeende excuses.

Ik ben er zeker 2 jaar echt fan van geweest, totdat ze naar Disney gingen. Toen was het gelijk over. Daarna moest er natuurlijk weer wat anders gezocht worden. En dat was Hot Chelle Rae, wat een awesome band. En dat vind ik nog steeds. Heerlijke “feel-good” muziek, een tip voor als je graag naar vrolijke, meezing muziek luistert. Nu zitten we rond de leeftijd van 16-17, je zal denken, te oud om fan te zijn van een boyband. Maar nee hoor, het One Direction virus raakt ook mij. Het is eigenlijk gewoon hetzelfde als bij Hot Chelle Rae, weer die vrolijke happy muziek maar dan misschien wat minder gewaardeerd door mensen ouder dan 15 jaar. Nu zul je wel denken, dan komt daarna natuurlijk Justin Bieber, maar nee, zover gaat het niet. Nu is de tijd van One Direction eigenlijk wel over, maar rond die tijd ontdekte ik ook een andere artiest, misschien wel een artiest die het minst geeft om wat anderen van hem denken, Ed Sheeran. En die heeft mijn leven volledig veranderd, niettemin ben ik meer gaan luisteren naar nummers van Queen, the Beatles en meer top 2000 en oudere nummers. Maar ook ben ik helemaal verzot op zijn stem, naast zijn nummers. En dat is eigenlijk op dit moment de enige waar ik echt om kan gaan “fangirlen”.

Zoals je ziet ben ik in de loop der tijd van behoorlijk van veel artiesten fan geweest, van hele rustige muziek tot erg drukke, van Nederlandse naar Engelse muziek, en dit hierboven was nog geeneens alles. Maar waarom dan dit erg, misschien wel voor jullie minst boeiende, verhaaltje. Nou, in een paar woorden samengevat.

IK HEB TICKETS VOOR HET CONCERT VAN ED SHEERAN. WAAAAH.

https://i1.wp.com/media.nu.nl/m/m1nx3u8alxxl_std640.jpg
(c) Ed Sheeran tijdens het concert in HMH van Nu.nl

Oke dat is misschien iets te overdreven, maar yes. Ik ga hem weer live zien. Mijn vraag aan jullie is dan ook, van welke artiesten was jij fan en schaam jij je nu voor en welke vind je nu nog steeds helemaal geweldig?

Liefs en een fijn weekend,

Karlijn

 

 

 

Auteur:

Hoi lieve lezers. Dit ben ik, een klein, blond vrouw. Vol blunders en verhalen. Met een passie voor koken en lifestyle. En dat gaan jullie terug zien in mijn blog. Veel plezier. Liefs Karlijn

4 gedachten over ““Fangirling”

  1. Euuhhm, ik luisterde Miley Cyrus toen ik 12 was, haha.. Maar was geen fan. Ik vond Hilary Duff leuk en heb nog een tijdje gehad dat ik de Backstreet Boys luisterde toen ze al heel lang ”uit” waren en verder weet ik het even niet meer haha.

    Ik ga over 2 weken naar Sick Puppies, wat ik een geweldige band vind maar die niet echt bekend is haha. Verder luister ik meer van dat soort muziek dus kan ze wel opnoemen maar denk dat je ze niet kent haha

      1. Haha het is rockmuziek dus weet niet of t je ding is, maar zoek inderdaad maar eens op! All the same is een van mn favoriete liedjes van ze, die is wel wat zachter ook 🙂

  2. Ik luister echt van alles. Haha. Maar dat nummer Maybe van ze is best bekend en leuk, wist geeneens dat die van hun was 🙂
    All the same is ook wel leuk, maar niet zo mijn ding. Over twee weken na mijn tentamens ga ik toch wel even op onderzoek naar meer nummers van ze!

Geef een reactie

