Geplaatst in Fashion, Mijn Verhaal

Een (educatieve) trip naar Nijmegen

Hoi lieve lezers,

Sinds het begin van mijn jaar op de Universiteit wist ik dat deze dag eraan zat te komen. Een dagje naar de snijzaal in het Radboud UMC. In andere woorden het bekijken van preparaten van organen. En ja, daar zag ik dus best wel tegenop. De meeste zullen denken, studenten met medische studies vinden dit allemaal geweldig, maar nee, dat is echt niet zo. Interessant, ja dat zeker. Maar het zien en aanraken, nee, nee daar maak je me absoluut niet blij mee.

Op de middelbare school krijg je als scholier ook eens of zelfs meerdere keren te maken met organen van dieren die je mag ontleden. Zoals die koeienogen met de lens waar je doorheen kan kijken, of het schapenhart  die je doormidden mag snijden. De een zal er met veel plezier naar terugkijken of naar uitkijken, de ander ziet die beelden liever toch niet meer voor zich. Ik was van die laatste garde, helaas was deze dag in Nijmegen verplicht.

Nu zit het in mijn aard om af en toe nog wel lekker te stressen om dingen. Dus moest er voordat we naar het UMC gingen, eerst ontspanning worden gezocht. En wat is daar nou beter voor dan een net geopende Primark, ja je leest het goed, ook ik ben één van die gekke die verslaafd is aan de Primark. En om jullie een goed beeld te geven van deze Primark, zal ik morgen een blog over deze winkel in Nijmegen schrijven.

Na heerlijk te hebben ontspannen was het dan tijd om richting het UMC te gaan. Het begon met een erg interessant introducerend college. Meestal heb je docenten die zelf aan 1 stuk achter elkaar door kwebbelen en slide naar slide laten zien. De docent van vandaag ging gewoon voor ons zitten, en gesprekken met ons voeren met onze vragen. Persoonlijk vind ik dit de meest educatieve manier van lesgeven. Zo hou je tenminste die concentratie. Wat vinden jullie daarvan?

Toen was het eenmaal zo ver, de snijzaal. Plastic schortje om, handschoentjes aan en de zaal in. Ik ga het niet uitvoerig beschrijven, maar ik kan jullie wel vertellen dat ik aan het begin behoorlijk flipte. Het is namelijk dat je dan pas echt gaat beseffen wat daar allemaal ligt, en dat sommige dingen er toch wel nog erg menselijk uitzagen. Al met al, viel het allemaal nog redelijk mee, ik zeg daarmee niet dat ik het zo nog een keer zou doen, maar je hebt nu wel meer door hoe je lichaam eigenlijk in elkaar zit.

Eenmaal afgelopen, moest er natuurlijk weer gewinkeld worden. Ik krijg er nooit genoeg van, haha. Om daarna de trein terug te pakken naar mijn studentenkamertje in Enschede. Om de dag nog interessanter te maken, aangekomen op Enschede Drienerlo, was net de voetbalwedstrijd FC Twente – ADO Den Haag afgelopen. Dus stroomde er een massa voetbalsupporters de Grolsch Veste uit. Eerlijk toegegeven, dat zag er best massaal uit, het hele plein rondom het station stond vol met mensen, en dan mag jij je fietsje daar tussen gaan zoeken.

Ondanks mijn enorme angst voor de snijzaal, was het toch best leerzaam en interessant. Wat voor studie doen jullie? En zijn jullie ook al eens in de snijzaal geweest? Ik hoor het graag!

Liefs Karlijn

 

Auteur:

Hoi lieve lezers. Dit ben ik, een klein, blond vrouw. Vol blunders en verhalen. Met een passie voor koken en lifestyle. En dat gaan jullie terug zien in mijn blog. Veel plezier. Liefs Karlijn

2 gedachten over “Een (educatieve) trip naar Nijmegen

  1. Leuk geschreven! Ik doe Maatschappelijke Zorg, dus nee zal niet ergens in hoeven snijden haha. Volgens mij ga ik volgend schooljaar (of t jaar daarop, weet het niet meer) leren inenten/ bloed afnemen. Dat lijkt me nou ook best eng!

  2. Zelf inenten of bloed afnemen zal ook niets voor mij zijn. Ik vind het al erg als ze het bij mij doen. Maatschappelijk werk lijkt me trouwens best wel zwaar, ik zou er in ieder geval niet het geduld voor hebben. Weet je al welke richting je precies op wilt?

Geef een reactie

